آذربایجان‌غربی قطب‌ گردشگری شمال‌غرب کشور

معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: افزایش ترددهای نوروزی و افزایش اقامت در هتل‌های استان حکایت از قطب بودن استان در گردشگری می کند.

یاسر رهبردین، در نخستین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان غربی در سال جاری گفت: افزایش ۲۷ درصدی تردد در جاده‌ها و اقامت ۱۲ هزار نفری در هتل‌های آذربایجان غربی نشان می‌دهد که این استان در نوروز امسال یکی از مقاصد مهم گردشگران در شمال‌غرب کشور است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی با تقدیر از دستگاه‌های اجرایی خدمات‌رسان به مسافران نوروزی می گوید: با تلاش اعضای ستاد باید کاری کرد که مهمانان نوروزی بهترین سفرای معرفی آذربایجان غربی در کشور شوند و با خاطره‌ای خوش به شهر و دیار خود برگردند.

وی گفت: افزایش استقبال از سفر به آذربایجان غربی، ضرورت معرفی مطلوب ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری و طبیعی استان را دوچندان می‌کند و نیاز است کمیته‌های ۱۰ گانه خدمات‌رسان استان در ستاد اجرایی خدمات سفر با جمع‌بندی اقدامات شاخص، زمینه ارتقا کیفی و معرفی بهتر استان در مراحل بعدی را فراهم کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: در دو سال گذشته به دلیل کرونا سفر‌های نوروزی انجام نمی‌شد، ام در نوروز ۱۴۰۱ با تزریق واکسن کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام سفر ایمن و هوشمند در دستور کار قرار گرفت.

جلیل جباری می گوید: در حالی که آذربایجان غربی یکی از استان‌های سردسیر کشور بوده، اما آمار‌ها نشان‌دهنده استقبال مردم از سفر به این استان است.

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از ۲۹۶ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان بازدید کرده اند و ۱۴۱ هزار و ۳۳ نفر نیز در مراکز اقامتی سطح استان اقامت کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.