وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و آمریکا در نشست نقب با اتهام زنی علیه ایران مدعی شدند خواستار مبارزه با تروریسم و خشونت هستند.

یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی پس از نشست نقب در اراضی اشغالی به عملیات الخضیره و کشته و زخمی شدن ۱۲ صهیونیست واکنش داد و مدعی شد: هدف تروریست‌ها این است که ما را بترسانند تا از ایجاد روابط بین ما (تل آویو و کشور‌های عربی) خودداری کنیم، اما آن‌ها موفق نخواهند شد.

به گزارش الجزیره، او گفت: کاری که ما در اینجا انجام می‌دهیم تاریخ سازی و ایجاد پایه‌های منطقه‌ای بر اساس همکاری متقابل است. امروز در را به روی همه مردم منطقه، از جمله فلسطینی‌ها باز می‌کنیم تا تروریسم را کنار بگذارند و به سازندگی کمک کنند. این اولین نشست ما است و آخرین نخواهد بود.

لاپید ادعا کرد: دشمن مشترک ما ایران و نمایندگان آن است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز با تکرار ادعا‌های لاپید، گفت: این دیدار سال‌ها پیش قابل تصور نبود. از فرآیندی که این روابط را برای بهتر شدن تغییر می‌دهد، حمایت خواهیم کرد. توافق آبراهام جایگزینی برای پیشرفت در مذاکرات با فلسطینی‌ها نیست.

راشد الزیانی، وزیر خارجه بحرین نیز گفت: ما در بحرین به سرعت برای گسترش روابط خود با اسرائیل اقدام کردیم و امکان تعمیق آن‌ها وجود دارد. باید گفت‌وگوی مشترک را ادامه دهیم، همزیستی و همکاری را بین شرکت‌کنندگان ایجاد کنیم.

سامح شکری، وزیر خارجه مصر عنوان کرد: مذاکرات ما سازنده و عمیق بود و به چالش‌های متعدد پیش روی منطقه پرداختیم. شاهد تحولات مثبتی در عادی سازی روابط با اسرائیل هستیم.

او گفت: ما بر اهمیت حفظ راه حل دو دولتی و دستیابی به تشکیل یک کشور فلسطینی با پایتختی قدس، به گونه‌ای که امنیت اسرائیل را تامین کند، تاکید کردیم. ما استفاده از خشونت، تروریسم و تحریک به این دو را محکوم می‌کنیم و معتقدیم که باید به روایت دینی پرداخته و با تروریسم مبارزه کنیم.

ناصر بوریطه، وزیر خارجه مراکش هدف از حضور کشورش در این نشست را رساندن پیامی به صهیونیست‌ها عنوان کرد؛ اینکه ما اینجا هستیم تا نیرویی برای صلح باشیم و نشان دهیم که فرصتی برای حل مناقشه فلسطین و اسرائیل وجود دارد.

او گفت: در زمینه پرواز‌های مستقیم دستاورد‌های زیادی داشته ایم و سفر‌های دوجانبه و حضور دیپلماتیک نیز در آینده خواهیم داشت.

عبدالله بن زاید، وزیر خارجه امارات نیز این نشست را یک لحظه تاریخی برای همه عنوان کرد و گفت: آنچه ما در تلاشیم انجام دهیم این است که روایت را تغییر دهیم و آینده‌ای متفاوت بسازیم.

او مدعی شد: این ارتباط راه مقابله با روایت تروریسم، ارعاب و خشونت است.

گروه‌های مقاومت فلسطین نشست شش جانبه نقب با حضور چهار کشور عربی، آمریکا و رژیم صهیونیستی را محکوم و تاکید کردند که این نشست فقط خدمتی به اشغالگران است که با مواضع و منافع ملت‌هایی که با عادی سازی مخالف هستند در تضاد است.

امارات، بحرین و مراکش در سال ۲۰۲۰ با خیانت به آرمان‌های فلسطین و میانجیگری آمریکا، روابط خود را با رژیم صهیونیستی به عنوان بخشی از توافقنامه آبراهام عادی کردند.

مناطق مختلف نقب از جمله صعوه، عرب الاطرش، تل السبع و شقیب السلام مدت هاست که شاهد درگیری معترضان فلسطینی با نظامیان رژیم صهیونیستی است. همزمان با این درگیری‌ها، کمیته عالی پیگیری فلسطینیان در نقب خواستار تحریم کنست و کابینه این رژیم در پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۸ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
خوب دیگه یک تعدادی زیادی از افراد در این دنیا هستند می خواهند که از شمول نفرین حضرت موسی (ع) خارج شوند یک تعدادی هم انگشت شمار هستند خودشون دلشون می خواهد مشمول نفرین حضرت موسی (ع) بشوند!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
***توجه توجه

آمریکا و آمریکایی ها خودشان ، اسیر و گروگان صهیونیست ها هستند...!!!
آخرین اخبار