وزیر خارجه آمریکا ضمن به اشتراک‌گذاری تصاویری از دیدار با همتای صهیونیست خود در شبکه‌های اجتماعی، تعهد آمریکا به این رژیم را آهنین توصیف کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، پس از دیدار با یائیر لاپید همتای صهیونیست خود در قدس اشغالی تاکید کرد که آمریکا سرسختانه به رژیم صهیونیستی متعهد است.

بلینکن عکس‌هایی با لاپید را در حساب توییتر رسمی خود منتشر کرد و نوشت در این دیدار پیرامون مسائلی چون جنگ روسیه و اوکراین و هم‌چنین ایران گفتگو کرده اند. در آخر این جمله را اضافه کرد که «تعهد آمریکا در قبال اسرائیل آهنین است».

گفته‌های بلینکن در حالی مطرح میشود که ساعاتی پیش، در کنفرانس مطبوعاتی که با حضور دو وزیر برگزار شد، لاپید تایید کرد که تل آویو و واشنگتن بر سر توافق هسته‌ای ایران اختلافاتی دارند. محکومیت حمله روسیه به اوکراین از دیگر موضوعات مطرح شده در کنفرانس خبری بود. همچنین در این کنفرانس بلینکن مدعی شد: «تعهد واشنگتن به اصل جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تزلزل ناپذیر است».

بلینکن شب گذشته وارد اراضی اشغالی شده است. سفر بلینکن در پی نگرانی‌های رژیم صهیونیستی از تشدید تنش و جنگ ۱۲ روزه در فلسطین در ماه رمضان صورت گرفته است.

از سوی دیگر، کارشناسان می‌گویند لاپید با بلینکن دیدار کرده تا اندکی پیش از دیدار چهارجانبه با رهبران چهار کشور غرب آسیا (مصر، امارات، بحرین و مراکش) حمایت او را بخرد. گفته می‌شود این دیدار برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار