محمود بنی اسد امروز در گردهمایی مدیران ادارات آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق استان گفت: در مدارس استثنایی با توجه به کم بودن تعداد دانش آموزان در هر کلاس، لزوم ارائه آموزشها به صورت عملی، عینی و مجسم، امکان ارائه خدمات توانبخشی به صورت انفرادی و استقبال خانوادهها از آموزشهای حضوری، از آبان ماه سال گذشته به تدریج در بسیاری از مناطق استان فعالیتهای آموزشی، پرورشی و توانبخشی این مدارس با رعایت شیوهنامههای بهداشتی به صورت حضوری یا ترکیبی دنبال میشده است.
به گفته او ضرورت حضوری بودن فعالیتهای مدارس استثنایی با توجه به ماهیت عملی و کاربردی آموزشها، ویژگیها و نیازهای خاص آموزشی، پرورشی و توانبخشی دانش آموزان استثنایی بیش از مدارس عادی احساس میشود.
بنی اسد گفت: در شرایط کنونی، با توجه به تغییر فصل و معتدل شدن هوا و فراهم شدن امکان تهویه هوا به صورت طبیعی در کلاسهای درس همچنین پشت سر گذاشته شدن موج ششم بیماری کرونا و با توجه به شرایطی که بعد از واکسیناسیون گسترده معلمان، دانش آموزان و آحاد جامعه در کشور اتفاق افتاده است و بنا بر تصمیم ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا میتوانیم، با رعایت فاصلهگذاری اجتماعی و فیزیکی و رعایت شیوه نامههای بهداشتی ادامه فعالیتهای تمام مدارس استثنایی را به صورت کاملا حضوری داشته باشیم.
به گفته رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان، اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان در آموزش و پرورش استثنایی نقش موثری در شناسایی مشکلات دانش آموزان جهت مداخله به هنگام و به موقع دارد.
محمود بنی اسد میگوید: مرز بین سلامتی و معلولیت یک لحظه است، توجه به آموزش و پرورش استثنایی و دانش آموزان استثنایی ضرورتی انکار ناپذیر در راستای تحقق عدالت آموزشی است.
گردهمایی مدیران ادارات آموزش و پرورش استان کرمان با هدف ایجاد زمینه لازم جهت پیگیری آموزش حضوری مدارس از روز ۱۴ فروردین ماه جاری در محل میهمانسرای فرهنگیان استان برگزار شد.