نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس مکلف است تا برای تحقق شعار سال از ظرفیت‌های قانونی استفاده کند.

آقای راستینه در دیدار با جمعی از فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان چهارمحال و بختیاری گفت: پارسال مجلس شورای اسلامی قانون جهش شرکت‌های دانش‌بنیان را مصوب کرد تا در پرتو آن حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

در قانون جهش شرکت‌های دانش‌بنیان، ایده‌های نخبگان ارزش‌گذاری می‌‎شود و به دنبال آن برای تجاری‌سازی ایده‌ها تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار داده می‌شود و در این رابطه صندوقی پیش‌بینی شده است.


بیشتر بخوانید


شرکت‌های دانش‌بنیان از منابع صندوق پیشرفت و عدالت سهمی دارند، این سهم باید در نشستی با مسوولان ارشد استان مطالبه و مشخص شود.

ملت ایران با روحیه بالای خود در برابر تحریم‌های دشمن مقاومت کرد و در این میان شرکت‌های دانش‌بنیان با اتکا به ظرفیت‌های درونی کشور برای برون‌رفت از محدودیت‌های تحریم تلاش کردند و رشد و توسعه کشور را شتاب دادند.

اعتماد به نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان در شکستن سد تحریم‌ها بسیار کارساز است و رهبر معظم انقلاب نیز با نامگذاری سال جدید تحت عنوان «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» بر توجه بیش از پیش به شرکت‌های دانش‌بنیان و تقویت روحیه خودباوری و خوداتکایی تاکید دارند.

تولیدی که بر پایه دانش باشد نه تهدیدپذیر و نه تحریم‌پذیر است از همین رو شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه خوداتکایی و خودباوری کشور نقش مهمی ایفا می‌کنند.

در بحران شیوع ویروس کرونا نیز شرکت‌های دانش‌بنیان با تولید محصولات بهداشتی و واکسن کرونا کمک کردند تا کشور از این بحران با مشکلات کمتری عبور کند.

اگر بخواهیم شعار سال بخوبی محقق شود باید شرایطی را برای شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کنیم که با خیال آسوده فعالیت کنند و دغدغه کارگاه و تجهیزات آزمایشگاهی نداشته باشند.

اشتراک‌گذاری تجربیات شرکت‌های دانش‌بنیان عامل مهمی در موفقیت فعالیت‌های این حوزه است، می‌طلبد در این خصوص راه‌های رفته و تجربیات شرکت‌ها به سند علمی تبدیل شود.

امسال هیچ مانعی برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان نخواهیم داشت تا این شرکت‌ها با قدرت توسعه پیدا کرده و موفق‌تر از گذشته عمل کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار