شاهکار معماری ایران در خانه عباسیان کاشان

خانه عباسیان کاشان، شاهکار معماری ایرانی شناخته می‌شود به نحوی که اوج هنر و معماری در عمارت تاریخی عباسیان جلوه‌گری می‌کند.

خانه عباسیان کاشان از شاهکار‌های معماری ایران محسوب می‌شود که در فهرست آثار ملی ایران قرار دارد و ساختار ویژه و اتاق‌های تودرتوی این عمارت، برای هر گردشگری جذابیت دارد به‌خصوص که آینه تمام نمای معماری ایرانی را پیش روی شما قرار می‌دهد.

این خانه تاریخی، از بنا‌های دوره قاجار محسوب می‌شود که در مدت‌زمان ۲۰ سال توسط حاج محمد ابراهیم تاجر کاشی، از تاجران معروف چینی و بلور در کاشان ساخته شد و کار ساخت آن از حدود سال ۱۲۴۵ هجری قمری آغاز شد و این خانه بزرگ با وسعت پنج هزار متر مربع و زیربنای هفت هزار متر مربعی دارای پنج حیاط و پنج طبقه است.

خانه عباسیان کاشان برخلاف ورودی غیر‌تجملاتی و ساده‌اش، در فضای داخلی با اوج هنر و معماری، هر بیننده‌ای را شگفت‌زده می‌کند و این خانه مطابق با اقلیم گرم و خشک منطقه به‌صورت درون‌گرا ساخته شده است.

یکی از دلایل شهرت عمارت تاریخی عباسیان، تزیینات به‌کاررفته در آن است به‌طوری که انواع گچبری در گوشه‌وکنار آن خودنمایی می‌کند.

خانه عباسیان در سال ۱۳۷۷ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید و می‌توانید آن را در خیابان علوی، کوی سلطان امیراحمد پیدا کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.