سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: همه دستگاه های امدادی و خدمات رسان مستقر در اسکله بندرپل خمیر با تمام ظرفیت، هماهنگ با فرمانداری جهت خدمات رسانی مناسب به مسافران و گردشگران تا پایان نوروز حضور داشته باشند.

احسان کامرانی روز سه‌شنبه با همراهی فرماندار خمیر برای بررسی از وضعیت رفت وآمد در مسیر اسکله بندرپل خمیر گفت: باتوجه به بازگشت حجم عظیمی از مسافران از جزیره قشم به اسکله بندرپل و همچنین احتمال موج دوم ورود گردشگر به اسکله تا پایان نوروز، انتظار است دستگاه های مستقر در اسکله با آمادگی کامل به فعالیت خود در اسکله ادامه دهند.

وی گفت: پلیس راه مستقر در محور اسکله بندرپل نیز تدابیر لازم ترافیکی جهت روان‌سازی ترددها را به کار برند تا مسافران و مهمانان با آرامش خاطر وارد اسکله شده یا بدون دغدغه به مقصد خود برگردند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان از ایمنی به عنوان اصلی ترین موضوع در اسکله نام برد و گفت: عوامل مستقر در شناورها و اسکله ضمن رعایت تمامی دستورالعمل ها، در زمان تخلیه و بارگیری و همچنین جابجایی خودروها موارد ایمنی دریایی را برای مسافران و گردشگران یادآوری کنند.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی در اسکله و شناورها، گفت: با توجه ورود خیل عظیم مسافر و گردشگر در طول شبانه روز در اسکله، رعایت پروتکل های بهداشتی نیز مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار بندرخمیر نیز در حاشیه این بازدید گزارشی از نحوه خدمات رسانی در اسکله بندرپل ارائه کرد، گفت: از ۲۵ اسفند و از آغاز طرح نوروزی تا یکشنبه هفته جاری حدود ۱۰۶ هزار خودرو برای عزیمت به جزیره قشم ، وارد اسکله بندرپل شده است.

میرهاشم خواستار گفت: با توجه به پیش بینی ها و تجربه های سالیان گذشته از ابتدای اسفندماه نشست های متعدد با دستگاه های مستقر در اسکله، دستگاه های امدادی و خدمات رسان و همچنین شناورداران در خصوص ارائه خدمات رسانی مناسب به مسافران و گردشگران انجام شده است.

خواستار گفت: در نخستین اقدام ساعت کار اسکله به ۲۴ ساعت تغییر یافت و در ادامه سعی شد با افزایش تعداد گیت های ورودی و همچنین شناورها در روان‌سازی ترددها و روند بارگیری خودروها در اسکله تسریع شود.

وی در ادامه گفت: تمامی دستگاه های امدادی و خدمات رسان شهرستان خمیر از جمله اورژانس ، هلال احمر ، پلیس و بهداشت در اسکله بندرپل حضور دارند.

در این بازدید روند بارگیری و تخلیه شناورها در اسکله ، فرآیند صدور کاپوتاژ و فروش بلیت و همچنین نحوه خدمات رسانی به مهمانان و مسافران نوروزی در اسکله بندرپل خمیر بررسی شد.

اسکله بندرپل به عنوان مهم‌ترین معبر مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور و همچنین رفت و آمد شهروندان ۲ شهرستان خمیر و قشم است که نقش بسیار مهمی در ارائه خدمات حمل و نقل و جا به جایی خودروهای سبک و سنگین و ترانزیت بار و کالا به جزیره را دارد.

انتهای پیام /چ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.