سرپرست پلیس فتا استان ایلام دریافت وجه جهت رزرو منزل، ویلا و سوئیت را یکی از شیوه‌های جدید کلاهبرداری فضای مجازی در تعطیلات نوروز خواند.

به گفته سرهنگ علی رضا یعقوبی، از همشهریان گرامی می‌خواهیم از پرداخت هرگونه وجهی به عنوان بیعانه برای رزرو منزل، ویلا و سوئیت در ایام تعطیلات نوروزی خودداری کنید.

او گفت: با توجه به افزایش تقاضای شهروندان جهت رزرو باغ و ویلا در روز‌های تعطیلات نوروزی، کلاهبرداران سایبری اقدام به درج آگهی با تصاویر جذاب و قیمت ارزان در سایت‌هایی مانند دیوار و شیپور کرده و مبالغی را بابت رزرو این اماکن دریافت می‌کنند.

او گفت: شهروندان پس از واریز وجه و مراجعه به محل متوجه کلاهبرداری شده و فرد کلاهبردار دیگر پاسخگوی تماس آن‌ها نمی‌باشد؛ لذا شهروندانی که از طریق فضای مجازی و به دنبال اجاره باغ و ویلا برای گذراندن تعطیلات نوروز هستند، می‌بایست پس از رویت محل مورد نظر و اطمینان از صحت موضوع، مبلغ را پرداخت و از واریز هرگونه وجهی به عنوان بیعانه خودداری کنند.

او گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، موضوع را از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ فوریت‌های سایبری به پلیس فتا اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.