مدیر کل آموزش و پرورش کردستان گفت: فعالیت مدارس استان از ۱۴ فروردین به صورت حضوری خواهد بود.

رشید قربانی گفت: نظر به تصمیم ستاد ملی کرونای کشور مبنی بر ضرورت حضوری شدن آموزش‌های مدارس و دانشگاه‌ها و باتوجه به اهمیت ارتقای فرایند یاددهی-یادگیری به شیوه حضوری و جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان، تمامی مدارس از ۱۴ فروردین ماه به صورت کامل بازگشایی می‌شود و دانش آموزان باید در کلاس‌های درس حضور پیدا کنند.

قربانی گفت: از ۱۴ فروردین ماه تمامی دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در شهر و روستا بدون گروه بندی و تقسیم بندی باید در مدارس طبق جدول برنامه هفتگی به صورت منظم حضور پیدا کنند و در صورت غیبت غیرموجه آنان، مطابق آئین نامه اجرایی و سایر مقررات مربوطه اقدام خواهدشد.

او می گوید:برخی از مدارس استان کردستان هم به صورت دو نوبته و چرخشی مشغول به فعالیت می‌باشند؛

قربانی از دانش آموزان خواست برابر شیفت بندی‌هایی که از طرف مدرسه انجام می‌شود در کلاس‌های درس حضور فعال داشته باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان به خانواده‌ها توصیه کرد که فرزندان خود را ملزم کنند بهداشت فردی و بهداشت محیط را رعایت کنند و حتما در محیط مدرسه از ماسک مناسب استفاده کنند.

او همچنین توصیه‌هایی برای معلمان و مدیران مدارس داشت و از آنان خواست تا حد امکان دستگاه تهویه مناسب در کلاس‌های درس نصب کرده و یا به تناوب با باز کردن پنجره‌ها نسبت به تهویه هوا اقدام کنند.

قربانی گفت: دانش آموزان مبتلا به کرونا یا دارای علائم ابتلا به ویروس یا داشتن بیماری زمینه‌ای می‌توانند با تایید پزشک و رضایت والدین می‌توانند از بستر شاد، آموزش‌های لازم را دنبال کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.