رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در طرح نظارتی ویژه نوروز از یک هزار و ۲۸۷ واحد صنفی در ایام تعطیلات نوروزی در سطح استان بازرسی به عمل آمد.

رامین صادقی گفت: طرح نظارتی ویژه نوروز ۱۴۰۱، از ثبت ۱۲۴ پرونده تخلف صنفی در پی بازرسی از یک‌هزار و ۲۸۷ واحد صنفی در تعطیلات نوروزی خبر داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل می‌گوید: بازرسان این سازمان به صورت اکیپی و برپایی گشت مشترک با ادارت ذیربط تخلفات صنفی، با ثبت تخلفاتی مانند عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور فروش، حراج غیر قانونی، عدم ارائه فاکتور خرید، عدم رعایت ساعت پخت نانوایی‌ها، کم فروشی، گران‌فروشی و تقلب را رصد می‌کنند.

صادقی گفت: در طی بازرسی‌های به عمل آمده، صاحبان واحد‌های صنفی در اردبیل که برای آن‌ها پرونده تخلف صنفی تشکیل شده به ارزش ۸۴۳ میلیون و ۵۴۹ هزار ریال می‌باشد و پرونده پس از تکمیل جهت صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده. او می‌گوید: با هدف حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان پروژه درج قیمت تولید توسط واحد تولیدی نیز انجام شده و ۵۱ واحد تولیدی در استان در گروه کالایی آب معدنی، سس، نوشابه گازدار، ماءالشعیر، انواع کیک و کلوچه، بیسکویت، چیپس، پفک، کنسرو، انواع حبوبات، ترشیجات، انواع فرآورده‌های پروتئینی و ۵۰ قلم لوازم یدکی خودرو اقدام به درج قیمت تولید بر روی کالا کردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: کارشناسان این سازمان بر آنالیز قیمت‌های درج شده در واحد‌های تولیدی نظارت بصورت مستمر نظارت دارند و به واحد‌های تولیدی استان نیز تاکید شده علاوه بر قیمت تولید، قیمت مصرف کننده را نیز بر روی کالا‌های تولیدی درج کنند.

صادقی می‌گوید: برای آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به شهروندان از نحوه محاسبه سود، جدول ضرایب سود و هزینه‌های شبکه توزیع تا مصرف‌کننده برای کالا‌های سرمایه‌ای و مصرفی در کانال‌های اطلاع‌رسانی ایتا، سروش سازمان و همچنین کانال‌های اجتماعی فعال در استان بارگذاری شده است.

او با اشاره به مصوبه هیئت وزیران در تمرکز وظایف و اختیارات کارگروه تنظیم بازار محصولات کشاورزی و کالا‌های اساسی به وزارت جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی تمهیدات لازم برای تنظیم بازار محصولات کشاورزی و کالا‌های اساسی مرتبط را به همراه مدیریت صادرات و واردات این کالا‌ها اعمال می‌کند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.