مدیرکل آموزش‌وپرورش قم گفت: از ابتدای تعطیلات نوروز تا شب گذشته، ۱۷ هزار و ۸۴۲ خانواده در مدارس استان قم اسکان یافتند.

علیرضا رحیمی گفت: این تعداد خانواده شامل ۷۷ هزار و ۲۴۹ نفر می‌باشد که از استان‌های مختلف به‌ویژه آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، زنجان، خوزستان، همدان، اردبیل، اصفهان، مازندران و کرمان وارد قم شده‌اند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم گفت: مدارس ناحیه سه، ناحیه یک، ناحیه دو و ناحیه چهار به ترتیب بیشترین تعداد پذیرش مسافران نوروزی را داشته‌اند.

او گفت: امسال آموزش‌وپرورش قم حدود ۲۶۰ باب مدرسه با ظرفیت ۲ هزار و ۶۵۰ کلاس درس را با امکانات اولیه و ضروری اسکان در قالب درجه‌بندی الف و ب آماده کرده‌است.

رحیمی  گفت: اگر درخواست اسکان بیش از ظرفیت باشد، سالن‌های ورزشی و سایر سالن‌های وابسته به آموزش‌وپرورش نیز فعال خواهد شد.

به گفته مدیرکل آموزش‌وپرورش قم ، زائران پس از ورود به شهر قم می‌توانند در پایگاه‌های در نظر گرفته شده نسبت به ثبت‌نام برای اسکان در مدارس اقدام کنند.

رحیمی گفت: آموزش‌وپرورش استان قم با نصب حدود ۱۶۰ بنر ویژه جهت‌نما و راهنمای زائران، تعداد زیادی بنر‌های خیرمقدم، بنر‌هایی با موضوعات تربیتی، تصاویر و وصایای شهدا و مدافع حرم، آداب سفر و زیارت، بسته‌های حاوی نقشه اماکن تاریخی، توریستی و دینی ضمن تسهیل در هدایت مسافران، نسبت به ترویج مسائل دینی، تربیتی و آموزشی نیز اقدام کرده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم با اشاره به فعالیت کمیته‌های فرهنگی پایگاه‌های اسکان و اجرای برنامه‌های ویژه برای زائران، گفت: کلاس‌هایی در راستای آمادگی سرایداران و مسئولان واحد‌های آموزشی به‌منظور تکریم زائران و رعایت اصول بهداشتی برگزار شده است.

رحیمی  از زائران درخواست کرد: رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی را مدنظر داشته باشند تا با مشکلی مواجه نشوند.

برچسب ها: آموزش و پرورش ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار