جانشین پلیس فتا تهران بزرگ از کشف بیش از ۹۰ درصدی پرونده‌های واصله به پلیس فتا تهران بزرگ از ابتدای سال جاری و شروع طرح ویژه‌ی نوروزی خبر داد.

سرهنگ سعید پیرزاد گفت: در کنار همه فرصت‌هایی که در فضای مجازی وجود دارد تهدیداتی نیز در این فضا وجود دارد که یکی از مهمترین تهدیدات فضای مجازی جرایم رایانه‌ای است که از ابتدای سال جاری خصوصا در جرائم مربوط به کلاهبرداری رایانه‌ای و برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان شاهد وقوع پرونده‌های متعددی بوده ایم.

به گفته جانشین پلیس فتا تهران بزرگ، توصیه این است که به صورت دوره‌ای رمز‌های کارت بانکی خود را تغییر دهید. حتما از فروشگاه‌های معتبر که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند خرید کرده و قبل از مشاهده فیزیکی کالا از پرداخت بیعانه در خرید از سایت‌های فروش اجناس دست دوم جدا اجتناب کنید.

او گفت: از نصب اپلیکیشن‌هایی که از منابع ناشناس و نامعتبر برای شما ارسال می‌گردد و نیز باز کردن پیامک‌هایی که حاوی لینک‌های جعلی جهت ارائه خدماتی مثل مشاهده ابلاغیه سامانه ثنا، سهام عدالت است و از سرشماره‌های شخصی و ناشناس برای شما ارسال شده اند اجتناب کنید و در زمان ورود اطلاعات کارت بانکی خود در درگاه‌های پرداخت بانکی حتما از صفحه کلید مجازی استفاده کرده و از اصالت درگاه پرداخت مطمئن شوید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار