۱۰ هزار تن برنج و شکر در آستانه ماه مبارک رمضان در آذربایجان غربی توزیع می شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی و رییس قرارگاه امنیت غذایی آذربایجان غربی گفت: هفت هزار و ۲۰۰ تن برنج و سه هزار تن شکر جهت تنظیم بازار ماه مبارک رمضان استان تهیه و تامین شده و در حال انتقال به استان است.

اکبر کرامتی گفت: جهت تنظیم بازار تخم‌مرغ استان برای ایام ماه مبارک، ۲ هزار و ۷۰۰ تن تخم‌مرغ در حال تدارک و حمل به استان است.

کرامتی می گوید: جهت تداوم توزیع اقلام اساسی در ماه مبارک رمضان برنج تایلندی به مقدار ۲ هزار و ۵۵۰ تن، برنج هندی از مقصد بوشهر به میزان بیش از چهار و ۶۰۰ تن و شکر از مقصد استان خوزستان به میزان سه هزار تن تدارک شده و در حال حمل به استان است.

او گفت: در زمینه گوشت مرغ گرم با توجه به جوجه ریزی‌های مناسب در اسفندماه با پنج میلیون قطعه و برای فروردین ماه به تعداد چهار میلیون و ۸۷۵ هزار قطعه مشکلی در تامین گوشت مرغ پیش بینی نمی‌شود.

رییس قرارگاه امنیت غذایی آذربایجان غربی گفت: بیش از سه هزار تن روغن هم برای استان تخصیص یافته که از این مقدار ۱۸۰ تن برای صنف صنعت و مابقی برای مصرف خانوار بوده است که از اول فروردین، ۷۰۰ تن روغن خوراکی از طریق مباشران بخش خصوصی توزیع شده است.

کرامتی با بیان اینکه گوشت قرمز منجمد در اسفند ماه به میزان ۱۷ تن توزیع شده، گفت: بیش از ۱۲۱ تن آماده توزیع برای ایام ماه مبارک است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در اسفند گذشته هم، یک هزار و ۲۰۰ تن برنج تایلندی و یکهزار و ۳۰۰ تن برنج هندی توزیع شده که تا این تاریخ ۹۰۰ تن جذب شده است.

به گفته کرامتی: برای سهمیه شکر خانوار در اسفند ماه هزار و ۵۰۰ تن توزیع انجام شده است که بیش از ۸۰ درصد آن جذب و با قیمت ۱۴۰ هزار ریال برای هر کیلو عرضه شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: شکر برای صنف صنعت نیز به میزان یکهزار و ۵۰۰ تن تخصیص و با قیمت مصوب ۱۲۵ هزار ریال توزیع شده است.

کرامتی با بیان اینکه گوشت منجمد مرغ در اسفند ماه برای روستا‌های استان به میزان ۶۰۰ تن توزیع شده، گفت: در فروردین ماه سال جاری ۴۰۰ تن مرغ منجمد در مناطق شهری استان توزیع شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.