معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی اصفهان گفت: تعداد گردشگران در نوروز امسال در مقایسه با نوروز سال های ۹۷ و ۹۸ و شیوع کرونا ۶ درصد افزایش یافت.

حیدر صادقی گفت:    تعداد گردشگران نوروزی بر اساس معیار‌هایی مانند تعداد اقامت و میزان ورود مسافران به استان در نظر گرفته می‌شودکه از ۲۵ اسفند سال گذشته تا کنون میزان اقامت گردشگران نوروزی در استان اصفهان از یک‌میلیون و یکصد هزار نفر فراتر رفته است.

صادقی میزان ماندگاری گردشگران نوروزی در اصفهان را بطور میانگین نزدیک به سه روز اعلام کردوگفت: آمار بازدید گردشگران نوروزی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان اصفهان از ۲۵ اسفند گذشته تا کنون بیش از شش میلیون نفر بوده است.

بیشترین تعداد گردشگران نوروزی امسال در استان به ترتیب در اصفهان، کاشان و نطنز ثبت شده است که حدود ۹۵ درصد مسافران نوروزی استان در این سه شهرستان بودند که این موضوع نشان می‌دهد برای توزیع گردشگران در شهرستان‌های مختلف باید تبلیغات و اطلاع رسانی بیشتری انجام داد.

به گفته او، شهر اصفهان نیز جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی دارد، اما اغلب گردشگران فقط به بازدید از مکان‌هایی مانند میدان امام و چهلستون یا پل‌های تاریخی اکتفا می‌کنند درحالیکه میزان بازدید از جاذبه‌هایی مانند تخت پولاد یا مقبره نظام الملک کمتر است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان می‌گوید نوروز امسال تعداد گردشگران خارجی در اصفهان بسیار کم بودکه تا کنون حدود ۲ هزار بازدید از آثار تاریخی توسط گردشگران خارجی ثبت شده است.

صادقی معتقد است گردشگر داخلی در بحث گردش مالی، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال مهم است، اما گردشگر خارجی در کنار این موارد به ارزآوری نیز منجر می‌شود.

استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یک هزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام‌های میدان امام (نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام‌های ' وزوان'، ' مزدآباد ' و ' مون ' به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار