مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان از بازدید ۱۳ هزار نفر گردشگر از «عالی قاپو» در روز دوم تعطیلات نوروزی خبر داد.

علیرضا ایزدی درباره تعداد گردشگران وارد شده به اصفهان در ابتدای تعطیلات نوروز گفت: آمار در دو بخش بلیت فروشی ابنیه تاریخی و تردد وسایل نقلیه اخذ می‌شود که در هر دو شاخص و در دو روز ابتدایی تعطیلات رشد بسیار زیادی نسبت به دو سال گذشته و حتی سال‌های پیش از شیوع ویروس کرونا داشته است. این افزایش آمار چند دلیل عمده دارد که مهم‌ترین آن بهبود شرایط سفر بعد از دو سال درگیری با ویروس کرونا است.

در روز‌های گذشته تا نیمه شب که بازدیدکننده وجود داشت در ابنیه تاریخی به ویژه عالی‌قاپو خدمات ارائه شد. در عالی‌قاپو ۱۰ هزار و ۷۰۰ بلیت فروخته شد و با مجموع افرادی که بدون نیاز به بلیت می‌توانند وارد بنا شوند، در روز دوم فروردین نزدیک ۱۳ هزار نفر وارد این بنا شدند. در باغ فین کاشان نیز این عدد به حدود ۱۵ هزار نفر رسیده است.

این اعداد نسبت به نوروز ۱۳۹۸ که کرونایی هم وجود نداشت، رشد ۱۱ درصدی دارد و بدون شک رکورد تازه‌ای در سفر‌های نوروزی به اصفهان ثبت خواهد شد.

او گفت: در حوزه اقامت نیز ظرفیت تمام تأسیسات گردشگری استان پر شده و فعلاً روی بحث خانه‌های استیجاری که با محوریت شهرداری سامان داده می‌شود، کار می‌کنیم. سالن‌های ورزشی نیز برای نصب چادر و اقامت در اختیار مسافران قرار گرفته است. ظرفیت باغ فدک نیز تکمیل شده و شرایط آن‌جا نیز وضعیت خوبی دارد. خوشبختانه برای اقامت تنش و چالشی در استان وجود نداشته است.

اودر پاسخ به پرسشی مبنی بر برخورد با اقامتگاه‌های غیرقانونی و کلیدبه دست‌ها، گفت: پیش از نوروز جلسه‌ای با فرمانده انتظامی استان اصفهان داشتیم و مواردی را از ایشان درخواست کردیم. ما مخالفتی با خانه مسافر‌ها نداریم، به شرطی که صاحبان این خانه‌ها برای دریافت مجوز رسمی از اداره‌کل میراث فرهنگی اقدام و خانه‌های خود را به قیمت کارشناسی شده اجاره دهند. پیش از عید نوروز ۱۱۳ واحد مراجعه و مجوز اخذ کردند.

با این حال برای مراکز اقامتی کفاف این حجم از مسافران در ایام تعطیلات نوروزی را نمی‌دهد و برای اینکه مسافران برای اقامت دچار مشکل و چالش نشوند، با همکاری ستاد تسهیلات سفر، شهرداری اصفهان مسئولیت کمیته اسکان را برعهده گرفت و برخی از متقاضیان را پذیرش کرد. آن‌ها استعلامات لازم را گرفتند و بر اساس آن با همکاری اتاق اصناف مجوز‌های لازم صادر می‌شود.

به گفته ایزدی بعد از عید نوروز آمادگی سامان دهی این موضوع را داریم. هرکسی که می‌خواهد واحدی را اجاره دهد، باید از نظر پذیرایی، مهمان‌نوازی، امنیت و ... زیبنده مسافران اصفهان باشد. باید مجموعه‌ها و مدیران آن‌ها شناخته شده و تابع قیمت اداره‌کل میراث فرهنگی اصفهان باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: با هرکسی که بخواهد به نوعی نظم مجموعه گردشگری اصفهان را بر هم زند یا خدشه‌ای بر فرهنگ استان اصفهان وارد کند، برخورد جدی خواهیم کرد.


منبع:مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار