مرحله پیش تولید مجموعه مستندبازسازی در حدیث دیگران با ساختاری مبتنی بر بازسازی تاریخی و از زبان شخصیت های غیرشیعی و غیرمسلمان در لامرد فارس به پایان رسید.

سید ابوالحسن عمرانی نویسنده، تهیه کننده و کارگردان مجموعه در حدیث دیگران گفت: در این مجموعه با ساختاری متفاوت مبتنی بر بازسازی تاریخی و از زبان شخصیت های غیر شیعی و غیرمسلمان، فضائل و مناقب ائمه اطهار بویژه حضرت امیرالمومنین (ع) روایت می شود. 

 

 

 

 

 

 

 

 

پیش تولید مجموعه در حدیث دیگران در لامرد

این پژوهشگر حوزه دین و رسانه گفت: به تصویر کشیدن روایات تاریخی حدیث نگاران و مورخان اهل سنت در ادوار مختلف تاریخ پیرامون ویژگیهای خاندان پیامبر، موضوع اصلی این مجموعه را تشکیل می دهد.

عمرانی گفت: امام شافعی در سده دوم و سوم، ابن ابی الحدید معتزلی، فقیه و ادیب سرشناس اهل سنت در سده هفتم، همچنین اندیشمندان معاصر مسلمان و مسیحی ازجمله طه حسین (ادیب و نویسنده اهل سنت از کشور مصر) جرج سجعان جرداق (نویسنده و پژوهشگر مسیحی از کشور لبنان)  عبدالفتاح عبدالمقصود (نویسنده اهل سنت از کشور مصر) و برخی از شخصیت های غیر شیعی محسوب می شوند که متون روایی، تاریخی و ادبی آن ها مورد استفاده قرار  می گیرند.

 نویسنده، تهیه کننده و کارگردان مجموعه در حدیث دیگران با انتقاد از برخی متولیان ذی ربط بدلیل فرصت سوزی و کم‌توجهی به ظرفیت رسانه ای تاریخ ائمه اطهار و زوایای مختلف شخصیت ایشان گفت: عصر، عصر ارتباطات است و زبان رسانه، زبان تصویر به همراه سرعت انتقال اطلاعات است و ما فرصتی برای از دست دادن نداریم.

پیش تولید مجموعه در حدیث دیگران در لامرد

این کارگردان گفت: ناتوی فرهنگی با ابزار پیچیده و پیشرفته رسانه های مدرن همه جا را مسخر خودساخته و اندک اندک دهکده جهانی مک لوهان به یک قلعه تبدیل می شود که در چنین وضعیتی، حالت انفعال معنا ندارد و اینکه ما تا چه اندازه در این زمینه فعال بوده‌ایم؟! 

 او گفت: مرحله تولید این مجموعه حاوی قسمت های کوتاه تلویزیونی،  بر اساس برنامه زمان بندی، به زودی آغاز می شود.

سید ابوالحسن عمرانی، مدرس حوزه و دانشگاه و فیلمساز مؤلف با تحصیلات خارج فقه و اصول، کارشناسی ارشد تهیه کنندگی تلویزیون(رسانه) و دانشجوی دکترای تاریخ اسلام می باشد که تاکنون آثار مختلف رسانه ای وی به زبانهای فارسی و انگلیسی تولید و پخش شده است. 

او مؤلف و مترجم حدود بیست عنوان کتاب است که برخی از آن ها عبارتند از: اسلام و هنرهای زیبا، تعزیه و تلویزیون، یاس در آتش، تعامل دین، هنر و رسانه در عصر ارتباطات، تعزیه و سووشون، بزمگاه خون، تعزیه و تراژدی.

شهرستان لامرد در فاصله ۳۶۵ کیلومتری جنوب شیراز  واقع شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار