انگلیس، افزایش تحریم‌ها علیه روسیه را خواستار شد

نخست وزیر انگلیس «ادامه تشدید تحریم ها» علیه روسیه را تا زمانی که همه نظامیان روسیه از اوکراین عقب نشینی کنند، خواستار شد.

بوریس جانسون در برابر یک کمیسیون پارلمانی اعلام کرد «نمی توان انتظار داشت گروه ۷ تحریم‌های عادلانه را لغو کند، زیرا آتش بسی وجود ندارد».

وی گفت: «ما باید تشدید تحریم‌ها را تا جایی ادامه دهیم که نظامیان روس از اوکراین خارج شوند».

در جریان این جلسه پرسش و پاسخ در برابر مقامات کمیسیون پارلمانی، نخست وزیر انگلیس بار دیگر تکرار کرد «هدف دولت انگلیس» تغییر رژیم در مسکو نیست. وی اعلام کرد لندن تلاش می‌کند به «محافظت» از اوکراینی‌ها در برابر خشونت «وحشیانه» نیرو‌های روس کمک کند.

دولت انگلیس همچنین رژیم تحریمی جدیدی را برای جلوگیری از دسترسی اولیگارش‌های روس به خدمات فنی در هوانوردی و بخش دریایی اعلام کرد.

این رژیم تحریمی یک روز بعد از توقیف یک کشتی تفریحی متعلق به یک روس ناشناس فورا علیه اوژن شویدلر (Eugene Shvidler) و اولگ تینکووف (Oleg Tinkov) , دو اولیگارش که از هزار نفری هستند که هدف تحریم‌های انگلیس واقع شده اند، اجرایی شد. تحریم‌های مرتبط با شبه جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ روسیه آن را ضمیمه خاک خود کرد با هدف گرفتن بخش مالی، تجارت و حمل و نقل دریایی از این به بعد به مناطق جدایی طلب دونتسک و لوهانسک که مسکو در ماه فوریه استقلال آن‌ها را به رسمیت شناخت، گسترش خواهد یافت.

لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد «تردیدی وجود ندارد که (رئیس جمهور ولادیمیر) پوتین و گروه نخبه اطراف او از قدرت تحریم‌های ما غافلگیر شده اند و ما به افزایش فشار تا هر زمانی که نظامیان روس در اوکراین بمانند ادامه خواهیم داد، نه تنها تجارت اولیگارش‌ها بلکه دارایی‌ها و شیوه زندگی آن‌ها را در جهان هدف خواهیم گرفت».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار