مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: تا دهم فروردین‌ سال ۱۴۰۱، ۶ میلیون نفر از اماکن گردشگری استان اصفهان بازدید کردند.

علیرضا ایزدی در حاشیه بازدید از شهر‌های نطنز، بادرود و امامزاده آقا علی عباس (ع) در جمع اصحاب رسانه گفت: از اول تعطیلات نوروز تا دهم فروردین تعداد ۶ میلیون نفر از اماکن گردشگری استان اصفهان بازدید کردند و یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار نفر هم شب‌مانی در استان اصفهان ثبت‌شده است.

عالی‌قاپو، باغ فین و چهل‌ستون در صدر بازدید‌های گردشگران نوروزی بوده و آن چیزی که متفاوت با سال‌های گذشته است، در بسیاری از شهرستان‌ها ورود قابل‌توجه گردشگر ثبت شده است.

به گفته او در سال جدید توسعه صنایع‌دستی شهرستان نطنز است در دستورکار است و امید داریم با تغییر کاربری، مرمت و احیای مجدد بافت‌های قابل ارزش از هنرمندان صنایع‌دستی حمایت کرده تا این‌ها به چرخه اقتصاد شهر برگردند.

در حوزه باستان‌شناسی محوطه‌های مختلف را در شهرستان داریم که باید فعالیت‌های پژوهشی در این رابطه به صورت جدی ادامه پیداکرده تا داده‌ها را به دست بیاوریم و بر اساس داده‌ها زمینه‌ساز توسعه پایدار گردشگری در منطقه باشیم.

ایزدی می‌گوید با توجه به گستردگی شهرستان نطنز در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، محوطه‌های تاریخی، ابنیه ارزشمند، بقاع متبرکه، جاذبه‌های طبیعی با پتانسیل جذب گردشگر و تنوع محصولات هنرمندان صنایع‌دستی و درخواست نماینده مردم، نمایندگی مستقل میراث فرهنگی در بخش بادرود از چهاردهم فروردین راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان معتقد است برای حمایت از سرمایه‌گذاران برای ایجاد هتل و اقامتگاه در آستان آقا علی عباس (ع)،۸۰ درصد مبلغ سرمایه‌گذاری را وام کم‌بهره پرداخت می‌کنیم.

ایزدی از اضافه کردن اشیای قدیمی و مذهبی از موزه مرکزی استان اصفهان به موزه آقا علی عباس (ع) خبر داد و گفت: مجوز هتل آستان مقدس که دارای مشکلات متعدد اداری بود، رفع مشکل و مجوز آن صادر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار