نیروی زمینی سپاه پاسداران توانسته یک سلاح ویژه برای شکار بالگردهای دشمن طراحی کرده و بسازد.

پدافند هوایی و سامانه‌های آن را باید مهم‌ترین بخش در دفاع از کشورمان دانست. یعنی همان طور که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا نیز فرموده‌اند. ایشان گفته‌اند: امروز پدافند هوایی خط مقدم دفاع از حیثیت کشور است. به همین دلیل هم مسئولان دفاعی کشورمان از نخستین روز‌های پیروزی انقلاب اسلامی با دستور امام خمینی (ره) به دنبال بومی‌سازی تجهیزات و تسلیحات رفتند. البته وجود تحریم‌های آمریکا زمینه‌ساز چنین تصمیمی بود.

این کار با حمله رژیم بعثی عراق به کشورمان در نخستین روز‌های دفاع مقدس و همچنین ضعف سیستم پدافندی ایران رنگ و بوی جدی‌تری به خود گرفت.  پدافند هوایی که از مهم‌ترین بخش‌های کشورمان در دفاع سراسری بود نیز آماج این تحریم‌ها قرار گرفت و در تامین قطعات اصلی با مشکل روبرو شد. به همین دلیل هم مسئولان دفاعی کشورمان با مهندسی معکوس قطعات و همچنین آغاز طراحی سامانه‌های بومی به سوی ساخت این سامانه‌ها حرکت کردند.

صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران از آغازین نقطه خودکفایی در طراحی و ساخت سامانه‌های پدافندی تا به امروز توانسته‌اند به پیشرفته‌ترین دستاورد‌ها دست پیدا کنند. طراحی و ساخت سامانه برد بلند باور ۳۷۳ در در مدت زمان کم‌تر از ۱۰ سال نشان از بلوغ کامل آن دارد. البته ساخت چنین سامانه‌ای که در تراز پیشرفته‌ترین سامانه‌های پدافندی جهان قرار دارد، یعنی ایران دیگر به خودکفایی رسیده و به هیچ کشوری متکی نیست.

معنای دیگر دستیابی به فناوری‌های پیشرفته نظامی به ویژه در حوزه پدافند هوایی به این معناست که متخصصان کشورمان در لبه فناوری حرکت می‌کنند و در آینده نزدیک نیز دستاورد‌های دیگری را خواهند داشت.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به عنوان بخش اصلی وظیفه پشتیبانی نیرو‌های مسلح کشورمان را برعهده دارد. اما هر کدام از نیرو‌های مسلح نیز با دارا بودن سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی توانستند دستاورد‌هایی نیز داشته باشند. نیروی زمینی سپاه پاسداران نیز یکی از فعال‌ترین این مجموعه‌ها را داراست. سلاح ضد بالگرد رعد حاصل فعالیت این بخش است و توانایی عملکرد در بخش پدافند زمین‌پایه را داراست.

رعد ایران بر پیکر بالگرد‌های پیشرفته دشمن

رعد؛ مهره کاربردی ایران برای مقابله با دشمن

این سلاح پدافندی کوتاه‌برد برای اولین بار در رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۸ سپاه پاسداران استفاده شد. تا کنون دو نسخه از این سلاح طراحی، تولید و به کار گرفته شده است. نخستین نمونه از آن شامل دو پرتابگر ۴ عددی است و قادر است پس از شناسایی اهداف، ۴ فروند راکت ۱۲۲ میلی‌متری را به طور همزمان شلیک کرده و با چند هدف درگیر شود.

رعد ایران بر پیکر بالگرد‌های پیشرفته دشمن

پرتابگر سامانه سلاح رعد در بخش طراحی شامل یک سکوی کششی با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه است که سرعت چرخش آن ۳۰ درجه بر ثانیه (۵ دور کامل در یک دقیقه) اعلام شده. این سامانه همچنین می تواند در بازه زاویه ۵ - تا ۸۹ + درجه در راستای عمود حرکت کند.

رعد ایران بر پیکر بالگرد‌های پیشرفته دشمن

نسل جدید رعد؛ مهلک‌تر از نسل نخست

نسل جدید این سامانه نیز در اواسط دهه ۹۰ به میدان مبارزه آمد. سامانه سلاح جدید شامل یک پرتابگر چندفروندی است که به یک سامانه هدف‌گیری اپتیکی تجهیز شده. یعنی مشابه آنچه در سامانه صافات مشاهده می‌کنیم.

طبق آنچه در فیلم آزمایش این سامانه منتشر شده برد نسل جدید سامانه رعد ٨ کیلومتر و ارتفاع درگیری نیز ١٠ کیلومتر عنوان شده. کلاهک آن نیز مجهز به فیوز زمانی - ضربه‌ای مجهز شده است.

مزیت استفاده از این سامانه اصلاح خطا‌های راکت‌های ۱۲۲ میلی‌متری است. همچنین به آن‌ها کمک می‌کند در هنگام ثابت بودن مکان استقرار بالگرد‌های دشمن بتوانند با دقت بیشتری آن‌ها را هدف قرار بدهند. می‌توانیم با استفاده از کلاهک‌های ترکش‌شوند و فیوز‌ها مجاورتی یا مدت‌دار و شلیک چند فروند راکت به محل استقرار بالگرد‌های دشمن آن‌ها را با حجم بسیاری از ترکش‌ها هدف قرار داد. 

رعد ایران بر پیکر بالگرد‌های پیشرفته دشمن

دیگر مزیت نسل جدید رعد را باید قدرت تحرک بالای آن دانست. این سامانه سلاح می‌تواند در مدت کوتاهی به محل ماموریت اعزام شده و هدف را منهدم کند. البته کارایی آن نیز در آتش پشتیبانی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، یعنی همان جا که مقاومت دشمن در حال شکسته شدن است.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
کل سیستم دشمن را باید بهم بریزیم وتاحتی درتسلیم شدن هم درسش بخوانیم آنوقت پیروزیم
Iran (Islamic Republic of)
ایلیا
۱۳:۵۷ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
اگه بالگردایرانی بودازبین میرفت بازهم ایران عقب مانده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
به عبارتی در عصر تکنولوژی و سیستمهای هوشمند هدف گیری ، این سلاح ماندد تسلیحات جنگ جهانی دوم باید بصورت اپتیکی هدف متحرک را از فواصل دور هدف قرار دهد!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
تلوبیون دروغ گفت. اینترنت من رو خورد.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
داودطنوریان
۰۶:۱۸ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
با این سلا ح پیشر فته می توا نیم به اهدا فمان درجنگ بر سیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۷ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
بانگ ما همچون جرس در کاروان
یا چو رعدی وقت سیران سحاب

ای مسافر دل منه بر منزلی
که شوی خسته به گاه اجتذاب

✏ «مولوی»
Iran (Islamic Republic of)
بابازاده
۰۰:۵۱ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
خواهشا در صعنت خودرو سازی هم وارد بشوید تا ملت از دست این دو انحصارگر و بزرگ مافیای خودرو راحت بشوند
Iran (Islamic Republic of)
محمد علی اسدیان
۰۰:۳۷ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
احسنت به نیروهای امنیتی سپاه و ارتش که سهم خودشون را با جدیت انجام دادند و نگذاشتند خون شهدا پایمال بشه وای کاش دیگر مسولیت از این برادران درس می‌گرفتند ودر زمینه اشتغال مسکن ومعبشت مردم و ایثارگران که همه اینها را مدیون رشادت‌های اولیه این عزیزان میدانم صرف میکردند واز خودخواهی ودزدی دست برمی‌داشتند شاید خدا آنها را مورد بخشایش قرار دهد و مشکل کل مردم عزیز ایران را هم برطرف کنند که لازمه اقتدار نظام رضایت مردم می‌باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
آقا خودتان را معطل برجام نکنید هر چی لازمه بسازید حتی بمب اتمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
درود
Iran (Islamic Republic of)
حق
۲۱:۱۲ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
روزی بین زن و شوهری دعوا پیش امد چراکه چند هفته بود که غذای گرم نداشتند و وضع مالی خوبی نداشتند و زن حسابی از دست مرد دلخور بود روزی که مرد از سرکار با خستگی بر میگشت فهمید که مردی متجاوز همسرش را دزدیده مرد ادم ربا را پیدا کرد و حسابی او را کتک زد و ادب کرد ولی هنگامی که نزد قاضی رفتند قاضی گفت حق نداشتی چون برای زن نتوانستی غذای گرم تهیه کنی او را نجات دادی باید میگذاشتی تا همسرت را بدزدند

حکایت مردم ایران که همیشه نمک میخورن و نمکدون میشکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
اشتباه منفی دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
حرف مفت نزن آدم باید شعور داشته باشه هر چیزی را به ناموس وصل نکنید هر کجا که مشکل هست بخاطر سیاست غلط راس قدرته ، حالا یک کم عقلی مثل تو برای توجیح کم کاری آنها پای ناموس ملت را وسط می کشد خاک بر سرت
Iran (Islamic Republic of)
عبدالرحمن
۲۰:۵۴ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
موشک به چه درد مردم گرسنه و بیچاره میخوره واسه منه کارگر فصلی بنایی قیمت مرغ و تخم وبرنج مهم هستش من چقدر مگه درآمد دارم که ماهیانه 362هزارتومان باید حق بیمه بدم خیلی خیلی خیلی مردم بیچاره رو گرفتار کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
بجای اینکه در فضای مجازی وقتت رو طلف کنی و پول اینترنت بدی سرت به کارت بند باشه و پول خرید اینترنت رو هم بزن به زخم زندگیت در ضمن از انشاء جملاتت و پست هایی که در موارد مختلف با همین مضمون گذاشتی معلومه کارگر فصلی نیستی کارگر تمام وقت آلبانی نشینی فکر کنم بیشتر از سی سال هم از بازنشسته گیت گذشته باید بری به صاحب کارت اعتراض کنی نه اینجا. اینجا در باره غیرت و کشور و کشور داری و دفاع از کشور صحبت میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
غربی ها خیلی مکاروحیله گرهستند!دقیقادوسال پیش اعلام نگرانی و ترس میکردندازنیروی زرهی وتانک های روسی،امادرخفاداشتندموشک دوش پرتاب«مارتلت»و«استاراستریک»باسرعت هایپرسونیک تولیدمی کردندوحالابه اکراین دادند،منظورم اینه که هرموقع ازروی فریب وحیله اعلام نگرانی ازنقطه قوت طرف مقابل میکنند،فقط به منظورخام کردن وایجادغرورکاذب درکشورهدف هست،ولی ازآنطرف درخفاعلیه آن جنگ افزاررادارندضدش رامحرمانه تولیدانبوه وانبارمی کنندکه حالادراین جنگ بین روسیه وکشوراکراین آشکاروعیان شده واین درس بزرگی هست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
یا هایپرسونیک نمیدونی چیه یا دوش پرتاب ولی چیزی که مسلمه بدجور محصور پروپاگاندای غرب شدی. در ضمن اگه به هایپرسونیک باشه باید روسیه الان اوکراین رو کلا گرفته باشه چون موشک هایپرسونیکی که روسیه داره آمریکا هنوز نتونسته نمونه عملیاتی ازش بسازه ولی با اینحال چون شهرها پر از غیرنظامیند و بسیاری گروگان و سپر انسانی نیروهای اوکراینی شدند روسیه راه ساده‌ای برای گرفتن سریع شهرها نداره مگر اینکه به سیم آخر بزنه و مثل آمریکا وحشی بازی در بیاره و بمب افکن پشت سر بمب افکن برای کوبیدن کامل شهرها بفرسته که امکانپذیر نیست چون اوکراینیها برای روسیه بر خلاف عراق برای آمریکا همسایه دیوار به دیوارند و البته رسانه‌های غرب برای کوچک کردن جنایات خودشون به دنبال چنین اشتباهی از طرف روسیه‌اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
اصل مطلب،منظور«مکروحیله غربیها»بود،هرحرفی که میزنندفقط به منظورخام کردن وفریب طرف مقابل وزدن نعل وارونه هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
همیشه باید این رو در نظر داشت که در اینجور اخبار ؛ بعضی مستقیم از تل آویو دارن نظر میدن !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
دانشمندان ارتش و دانشمندان سپاه و دانشمندان سازمان انرژی اتمی و دانشمندان وزارت دفاع و دیگر دانشمندان اتمی ایران عزیز پیشرانهای اتمی شصت و نود درصد را بسازند و به دانش فنی و فناوری رآکتورهای شصت و نود و سوختشان برسند.
آرزوی سربلندی ایران اسلامی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
هیچی جای بمب اتم رو نمیگیره، اکراین هم اگه بمب اتم داشت روسیه عمرا سمتش نمیرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
خدا به خیر کنه عاقبت همه ما را انشاالله...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
بهتر به جای این همه هزینه، موشکی می ساختند که از هر فاصله ای هر بالگردی را توسط رادار سرنگون کنیم
Iran (Islamic Republic of)
سعید بیکی
۱۵:۲۸ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
سلام
اینکه کشور ما توان نظامی برای دفاع از تمامیت ارضی کشور را داشته باشد و بتواند در برابر تهاجم احتمالی مقابله کند بسیار لازم و خوب است و اعتماد به نفس بالایی حتی در ناخودآگاه انانی که به اعتراض یا انتقاد خود را با نظام در یک جهت نمی بینند دارد و این کار مردان بزرگ است که هیچ گاه اسمی از آنها برده نمیشود و قابل احترام هستند. ولی از رسانه و استفاده ابزاری از آن جهت معکوس جلوه دادن مسائل امنیتی مهمتر از خود امنیت است و صیانت از رسانه های مرتبط با افکار عموم باید به صورت نا محسوس این جریانات منفی را از جامعه و رسانه ها حذف کنند چرا که برای هر چو انداختن یک مسئله ای که دارد خلاف واقع نشر می یابد هزینه و سرمایه است و از طرف افرادی که خیر مردم و اسلام و ایران دغدغه آنها نیست صورت میگیرد. با تشکر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
سلام وقت بخیر.میشه لطفا پولی که از جیب مردم توی بورس برداشتید رو برگردونید بعد برید سراغ سروسامان دادن اوضاع کشورهای دیگه
Iran (Islamic Republic of)
علیرضاعظیم وند
۱۴:۵۱ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
چرادست سپاه هست بدین ارتش چون ،،،،،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
تمام این ها به اندازه یک بمب اتمی تروریست های پاکستان یا اسرائیل یا هند نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
اسلحه برای هیچ کشوری امنیت نمیاره
امنیت هرکشوی با پشتبانی و اعتماد مردم اون کشور بدست میاد نه با سلاح ! شما اعتماد مردم رو کاملا" از دست دادین !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
اگر همین سلاح های ایران نبود الآن شما پشت سیم خادار های کشورهای غربی بودی برای پناهندگی آفرین به غیرت این رزمندگان و نفرین بر بی غیرتان
Iran (Islamic Republic of)
جمال
۱۵:۰۶ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
منظور خائن ها از اعتماد مردم چیه!
یعنی اجازه بدن خائن ها مملکت رو بفروشند و هیچکس صداش در نیاید!
به همین دلیل هست که در سراسر جهان مجازات خائنین مرگ است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
اوکراینی ها هم از این حرفای مفد می‌زدند که به سلاح دفاعی نیاز نداریم و خلع سلاح شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
بزرگ ترین کشور اروپا (اوکراین) هم میگفت من به سلاح دفاعی نیازی ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
کی گفته.. اقای ناشناس.. اگر اسلحه وتجهیزات جنگی امنیت نمیاره تا حالا تمام قدرتهای دنیا ایران رو ویران کرده بودن حتی عربستان هم به خودش جرات میکرد وبه کشور عزیزمون حمله میکرد.. ـپایگاه امریکایی عین اسد انگار یادت رفته.. چرا امریکا جواب نداد.. از ایران ترسید یا از ادوات نظامیش.. برای همین در مذاکرات برجام همش غربیها حرفشون موشکهای سپاه بود که ایران نباید داشته باشه.. دلیلش چیه.... ـــ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
معلومه داری چه می گی
واقعا که.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
آره جون خودت!فقط خودم راعرض میکنم من میفهمم دراین دنیای قانون جنگل اگرایران جنگ افزاروبنیه قدرتمنددفاعی نداشت تاحالا صدبارزیربمباران وحمله اوباش جهان وآدم خواران منطقه قرارگرفته بودیم،اونی که به اقتصادوپیشرفت ایران ضربه زدخائنین داخلی بود که بارأی اشتباه ماهابرسرکارآوردیم واززمان بنی صدر،درس نگرفتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
سلام اگه این نظامی ها اسلحه نسازن و داعش بیاد توی کشور جنابالی جرعت داری بری باهاشون واسه محافظت از خانواده ات بجنگی؟؟؟
میشه یکم فکر کنی؟
خبر نداری غرب چقدر هزینه برای ناامنی در ایران میکنه و همین نظامی ها خنثی اش کردن؟
راستی قاچاق مواد و آدم آلبانی چطوره توسط آلبانی نشین ها؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۱ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
بیهوده نگو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۳ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
اتفاقا امنیت می آورد این را توی آن مغزت بکن ای ساده لوح .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۸ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
تو غلط کردی با فاسدهای دیگر
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۰۷:۱۸ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَيلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُم .وَأَنزَلنَا الحَديدَ فيهِ بَأسٌ شَديدٌ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
کی قراره کارایی این سیستم ها رو ببینیم؟
شعار و شعار و شعار و......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
عجب
مگر زدن پهپاد های گلوبال هاوک آمریکایی شعار بود؟
هک پیشرفته ترین پهپاد جهان RQ170 شعار بود؟
زدن پایگاه های آمریکایی و اسرائیلی در عراق حرف بود؟
و.....بسیار موارد دیگه که فعلا حضور ذهن ندارم
فقط این رو بدون که هیچ کشوری جرعت حمله به ایران رو نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
حمله به عین الاسد و حمله به مقر اسرائیل و حمله به مقر تروریسها در عراق سرنگون شدن بزرگترین پهباد آمریکایی در خلیج فارس سرنگونی داعش با همین سلاحها بوده
البته که مقاومت لبنان فلسطین یمن بخش کوچکب از این سلاح ها را استفاده کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
کارایی یه سلاح جنگی تو جایی به غیر از جنگ معلوم میشه مگه ؟!؟!؟
جنگ طلبی ؟؟
Turkey
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
یه همه پرسی برای ساخت بمب اتم بزارید.

دموکراسی و رای مردم مهمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
درود ،آفرین
به جرات میگم در رای گیری همه به ساخت رای مثبت میدهند مرگ بر دشمنان شرق و غرب و درود بر ایران و ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
چ ربطی به رفراندم داره !!!!!
کشتن افراد بیگناه خوب نیست حتی اگر یه کشور با آن موافق باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
آخه مردم چی میدونن از سیاست های نظام که شما نظرشون رو میخواید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
ماباموشکهای کنترل شونده مافوق صوت وقابلیت انفجارونقطه زنی درهرکجا بابردبلندمیتوانیم حتی دراسمان متخاصم بمب اتم راازهوای استکبارپدافندکنیمضمن این که نقطه زنی ودفاع متقابل باهمان جواب برای ماازسازمان مللشان محفوظ استوخاطیان راباجنایت جنگی خواندن اعدام میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
نقطه زن نقطه زن نکن. اون نقطه هه بادلار های آمریکا جارو میشه از نو میسازند. خسته نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
اقای ناشناسی که می گویی نقطه زن نکن وطرفدارامریکا هستی
به نظرت کی داعش رانابودکرد کی درمقابل عربستان که تمام اسلحه هاش ازامریکا وکشورهای اروپایی هست جنگ یمن باامریکاست نه عربستان
همین سلاح‌های ایران باعث مقاومت یمن درمقابل عربستان شد
جنگ اسرائیل درمقابل حزب الله راچه فکری می کنی.....
Iran (Islamic Republic of)
یا علی
۰۸:۱۳ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
چی شده هی نقطه زن نقطه زن . عین الجسد با نقطه زن زده شد؟ مقر صهیونیتها با نقطه زن زده شد؟ دنیای غرب از نقطه زن میترسه؟حالا چرا منافقین از نقطه زن میترسن؟نکنه مقر داعش هم بانقطه زن زده شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
سپاه در حال حاضر با شروع جنگ اوکراین بهترین فرصت را دارد تا با رسد این جنگ هوشیارانه تاکتیک‌ها و سلاح هایی که بکار می‌رود با رزیز بینی ودقت تمام بکار گرفته و سلاح حه را بساز و یا سلاح هایی آماده برای دفاع در برابر این سلاح ها آماده کند وتجهیزات زرهی را بهینه سازی کند خصوصا تانکها و خودروهای نفر بر را و تشکیل تیپ تک تیر اندازی شامل ماهر ترین تک تیر اندازان با مدرن ترین سلاح حه و دوربین ها و بهترین آموزش دیده چون در زمان جنگ بهترین شکارچیان کم هزینه هستند ولی بسیار مخرب.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
رصدلحظه به لحظه جنگ اوکراین باروسیه،برای تولیدجنگ افزارهای کارآمدونسل جدیدتربرای امنیت نظام،مردم وکشورایران نکات زیادی داره که نبایداززیرنظرنظامیان متبحرایران وکارشناسان امر،دوربمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
احتمالا تو خانه ساخته شده . بمب اتم بسازید مگر بازدارندگی نمی خواید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
بمب اتم بسازید. این اسباب بازی ها رو ندیده بودم تاحالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
بمب اتم حرام است اما حکم ثانویه میگه حلال است تولید کنید. امنیت بالا ملی یعنی این. بازدارندگی داره. وگرنه موشک و پهپاد ک یمنی ها هم دارن خسته نباشید واقعا.
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۱۱:۳۴ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
خدا قوت

برای همین آمریکا نمیخواد سپاه را از لیست تحریم خارج کنه. ولی اسرائیل و آمریکا کور خونده و سپاه خط قرمز ما در مذاکرات هسته ای است‌.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
احسنت خسته نباشید .اما کافی نیست باید تجهیزات نظامیمان به روز و بازدارنده باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
بروز و بازدارنده اگه نبود الان کشوری به اسم ایران وجود نداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
خدا قوت شیر دلان سپاهی، دست مریزاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
دست عزیزانی که به فکر امنیت ایران اسلامی عزیزهستنند رامی بوسم
خداقوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
ایران خوبه از جنگ روسیه و اکراین درس بگیره و از نقاط ضعف هر دو طرف استفاده کنه برای قوی تر شدن خودش خلاصه تجربه خوبیه چون ایران با ارتش پیشرفته مبارزه نکرده به اون صورت ولی اوراین و روسیه تجهیزات پیشرفته دارن هر دو نگاه کننه ببینه چجوری روسیه سامانه های دفاعی اوراین میزنه یا نگاه کنه اکران چجوری داره تانک های روسیه نابود میکنه
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۱:۵۵ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
آقای ناشناس ،ایران با ارتش پیشرفته جنگ نداشته؟؟؟از کجا پیام میدی ؟از فضا؟ایران از همون اول انقلاب بادست خالی جلوی ۸۰تاکشوره تا بن دندون مسلح جنگید و دست آخرم اونا درخواست پایان جنگ رو دادن وبعد از پایان جنگم تا همین الان مدام از نظر اطلاعاتی و جنگ سخت با آمریکا و اسراییل و انگلیس و فرانسه و آلمان و...درحال جنگه .حالت خوبه ناشناس جان؟؟؟؟ناشناس جان ،خدا شفات بده لطفا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
محسن ذهنت بستست هیچ موقع پیشرفت نمیکنی الان پیام کاربر ناشناس همه جوره مفید به فایدست تو و امثال تو کلا عناد دارید
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۵:۳۲ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
مرحبا محسن حرف حق زدی
Iran (Islamic Republic of)
ایلیا
۱۴:۰۵ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
ناشناس وکاربر چرت وپرت هایتان تمام نشد؟آمریکاواروپاروسیه وچین پیشرفته ترین هاهستن.مادرمقابل انهاپشه هم نیستیم.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۸:۴۹ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
اگه در حد استینگر باشه عالیه
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۰:۳۷ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
استینگر که ایران در زمان جنگ خودش کپی زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
خداقوت بر سپاه اسلام
لطفا یه خودرو با کیفیت و ارزان هم تولید کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
سلام ارتش اقتدار یک ملت ارتش یعنی هویت یک ملت باید ارتش را ستایش کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
چ ربطی به سپاه داره اخه باشعور !!!!!
مثل اینکه به ماست بند بگی چرا کفشم پاره شده !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
قرار نیست تولید بشه وگرنه از روز اول تولید می کردند. سیاست اینه
آخرین اخبار