استاندار هرمزگان گفت: شهرک نساجی در استان هرمزگان ایجاد می‌شود

مهدی دوستی با تاکید بر مانع‌زدایی از یک‌ هزار و ۲۰۰ طرح معدنی با زمینه اشتغال ۲۴ هزار نفری از موافقت هیئت دولت با راه‌اندازی شهرک نساجی در استان هرمزگان خبر داد‌.

او در نشست بررسی طرح‌های حوزه صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان گفت: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های ما در سال 1401 توسعه تجارت است و در این راستا در تلاش هستیم تا نمایشگاه و مرکز بین‌المللی تجارت هرمزگان را راه‌اندازی کنیم.

استاندار هرمزگان گفت: دیگر برنامه‌های مهم ما در سال جاری ایجاد پایانه تخصصی صادرات محصولات کشاورزی و شیلاتی است، همچنین تلاش داریم ظرفیت گمرکات استان را بیش از پیش فعال کنیم و توسعه تجارت ملوانی را نیز در دستور کار قرار خواهیم داد و راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی و ملوانی است نیز با جدیت باید پیگیری می‌شود.

به گفته استاندار : با توجه به اینکه استان هرمزگان در کنار دریا و آب قرار گرفته است ظرفیت خوبی برای تجارت دریایی دارد و استقرار صنایع آن فرصت‌های صادراتی خوبی را ایجاد می‌کند چرا که مزیت در کنار دریا بودن موجب کاهش هزینه‌های صادرات می‌شود لذا از این فرصت باید در جهت توسعه صادرات و استقرار صنایع بیشتر در هرمزگان استفاده کرد.

او گفت: اولویت‌های دیگر ما در استان هرمزگان توسعه کسب و کارهای کوچک، جانمایی و راه‌اندازی شهرک‌ها و نواحی صنعتی جدید، ساماندهی زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی در زمینه‌های آب، برق، گاز و فاضلاب و همچنین ایجاد شهرک‌های تخصصی تولیدی همچون شهر پتروپالایش، فولاد و نساجی است.

دوستی گفت: یکی از ضرورت‌های هرمزگان گسترش خوشه‌های صنعتی کالا و خدمات است و در این راستا بنگاه‌های اقتصادی فعال در هرمزگان ملزم خواهند شد نیازهای خود به کالاها و خدمات مختلف را از داخل استان تامین کنند.

برچسب ها: شهرک نساجی ، هرمزگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.