کاپیتان عبدالرحیم کاشف علیپور گفت: مرکز وارسی پروازی و خدمات هوایی با همکاری نیروی متخصص خود در تمامی سطوح سازمانی و با استفاده حداکثری از امکانات موجود با وجود مشکلات موجود، در سال ۱۴۰۱ عملکردی وارسی پروازی ۱۰۴ سامانه و طرح را در بازه زمانی حداقل ۵۵۰ ساعت پرواز برای خود برنامهریزی کرده است.
به گفته رئیس مرکز آموزش فنون و خدمات هوایی در سال ۱۴۰۰ در بخش عملیات پروازی در اجرای برنامههای هماهنگ شده با سازمان هواپیمایی کشوری و سایر دوایر در شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران افزون بر ۴۶۰ ساعت پرواز انجام شد و این اقدامات تنها یک فروند هواپیمای فلایتچک برای انجام عملیات فنی و مهندسی و کالیبراسیون صورت گرفت.
از جمله وارسیهای پروازی انجام شده سامانههای ناوبری و کمکناوبری میتوان به ۴۵ نوبت وارسی سامانه ILS/DME، بیست و شش نوبت وارسی سامانه DVOR/DME، پانزده نوبت وارسی سامانه VOR/DME، شش نوبت وارسی دستگاه NDB/DME, پانزده نوبت وارسی سیستم روشنایی PAPI/SALS و...، یک بار وارسی رادار مراقبت پرواز بوده است.