مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : از سال ۲۰۰۸ از سوی سازمان ملل، دوم آوریل روز آگاه سازی اوتیسم نامگذاری شده است .

محمدی گفت : از سال ۲۰۰۸ از سوی سازمان ملل، دوم آوریل روز آگاه سازی اوتیسم نامگذاری شده است. تعیین یک روز به عنوان روز آگاه سازی اوتیسم به جهت آشناسازی مردم جهان با اختلال اوتیسم و به جهت توجه بیشتر دولت‌ها به کودکان مبتلا به این اختلال می‌باشد؛ که رسانه ها، شبکه‌های اجتماعی، وانجمن‌های مردم نهاد در این زمینه می‌توانند نقش بسزایی در شناسایی اوتیسم به مردم داشته باشند.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه کودکان با اختلال اتیسم همواره به عنوان یکی از شاخص‌ترین افراد دارای اختلال یکپارچگی حسی همراه با مشکلات در زمینه پردازش حسی مطرح می‌باشند که استفاده از رویکرد بالینی ” یکپارچگی حسی” به عنوان گزینه‌ی اول درمانی آنان مطرح می‌باشد.

در استان کرمانشاه مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی افراد دارای اختلال اُتیسم خدماتی از قبیل: روانشناسی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، بازی درمانی، اتاق تاریک، شن درمانی، تربیت جنسی، نقاشی، موسیقی و کلاس‌های هنری را ارائه می‌نماید.

به این امید که با شناسایی دقیق نیازمندی‌ها و استفاده از ظرفیت موجود با شعار روز جهانی اتیسم "فراگیری در محیط کار؛ چالش‌ها و فرصت‌ها در جهانی پسا همه‌گیری"دغدغه این افراد و خانواده‌های‌شان را به حداقل برسانیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.