مدیر دفتر بهره‌برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: کاهش ۳۰ درصدی ورودی سد‌های پنج گانه تهران در مقایسه با سال گذشته رخ داده است.

آقای محمد شهریاری گفت: ورودی سد‌های تهران در سال گذشته ۵۷۳ میلیون مترمکعب بود این در حالی است که از ابتدای سال آبی امسال تا ۱۴ فروردین، تاکنون ورودی سد‌های تهران ۴۰۹ میلیون مترمکعب بوده که این رقم نشان دهنده کاهش ۳۰ درصدی ورودی‌های سد‌های تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

هم اکنون حجم ذخیره شده در مخازن سد‌های تهران ۴۰۳ میلیون مترمکعب است این رقم در فروردین سال گذشته ۶۶۹ میلیون مترمکعب بوده که هم اکنون با کاهش ۲۶۶ میلیون مترمکعبی ذخیره آب در مخازن سد‌های تهران مواجه هستیم.

 با اشاره به ثبت ۱۵۵ میلی متر بارش از ابتدای سال آبی تا کنون  این رقم در مقایسه با متوسط بلند مدت که ۲۰۴ میلی متر بارش بوده با ۲۴ درصد کاهش مواجه است.

در فرورودین سال گذشته ۱۹.۶۶ میلی متر بارش در تهران رخ داده است این رقم امسال ۵.۱ میلی متر بوده که تفاوت حجم بارش نشان دهنده ۷۴ درصد کاهش بارندگی در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

کاهش ۷۴ درصدی بارش‌های فرورودین ماه امسال نسبت به سال گذشته، ورودی سد‌های تهران را کاهش داده است به نحوی که در فروردین امسال ۶۲ میلیون مترمکعب ورودی روان آب به سد‌های تهران داشتیم در حالی که در مدت مشابه سال گذشته این رقم ۱۲۰ میلیون مترمکعب بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار