معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: در نوروز امسال، ۹۸۹ هزار و ۳۷۸ گردشگر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان دیدن کردند.

آقای سمیعی گفت: در نوروز امسال، ۳۸۲ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه‌های تاریخی، ۹۵ هزار و ۳۳۵ نفر از جاذبه‌های دست‌ساز، ۴۶۴ هزار و ۲۱۶ نفر از جاذبه‌های طبیعی، ۳۷ هزار و ۱۴۹ نفر از جاذبه‌های مذهبی و ۱۰ هزار و ۴۰۴ نفر از موزه‌های چهارمحال و بختیاری دیدن کردند.

شمارش بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی، قلعه‌ها، موزه‌ها و تعدادی از جاذبه‌های گردشگری بر اساس فروش بلیت‌های نوروزی و در بقیه مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری بر اساس میانگین تردد خودرو‌ها به‌صورت روزانه انجام شد.


بیشتر بخوانید


وجود بیش از ۸۰۰ جاذبه گردشگری در چهارمحال و بختیاری، این استان را به یکی از مقصد‌های اصلی مسافران و گردشگران به‌ویژه در تعطیلات نوروز تبدیل کرد.

از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تاکنون به‌منظور ارتقای کمی و کیفی خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی ورودی به استان ۱۶۷ بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی، رستوران‌ها، مراکز پذیرایی و مجتمع‌های بین‌راهی انجام شده است.

در این مدت ۳۹ فقره تشویق، ۲۸ فقره تذکر و شش فقره اخطار کتبی به فعالان مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی، رستوران‌ها، مراکز پذیرایی و مجتمع‌های بین‌راهی استان داده و به یک فقره شکایت واصله رسیدگی شد.

خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی در قالب ستاد اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۱ فعال شده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار