مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: از بیستم فروردین تیم‌های سیار با حضور در مدارس، واکسیناسیون کرونای دانش آموزان ۵ تا ۱۲ سال آغاز می‌شود.

دستورانی  گفت: با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود، تیم‌های واکسیناسیون سیار برای واکسینه کردن دانش آموزان ۵ تا ۱۲ سال که هنوز واکسن نزده اند، در مدارس حضور می‌یابند و با حضور یکی از والدین، واکسیناسیون آن‌ها علیه کرونا انجام خواهد شد.

 نکات بهداشتی نظیر استفاده از ماسک، ضدعفونی کننده‌ها، رعایت اصولی بهداشت حضور در مدرسه، نظافت مرتب سرویس‌های بهداشتی، افزایش تعداد زنگ‌های تفریح برای تهویه کلاس‌ها، حضور دو دانش آموز در هر نیمکت و قرار دادن صندلی‌های یک نفره در کلاس برای نشستن دانش آموز سوم و نیز برگزاری کلاس‌های پر جمعیت در فضا‌های بزرگتر مثل کتابخانه و سالن همایش‌ها از مواردی است که برای دایر شدن مدارس به صورت حضوری انجام شده است.

اگر دانش آموزی علایم بیماری دارد باید گواهی پزشک ارائه دهد تا غیبت وی در مدرسه موجه باشد.

دستورانی می گوید: ۱۱ تیم بازرسی بر روند حضور کادر مدارس، دنش آموزان و معلمان و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس نظارت خواهند داشت.

در استان سمنان ۱۳۰ هزار دانش آموز در ۱۲۰۰ مدرسه شامل ۵۶۰۰ کلاس درس تحصیل می‌کنند و وظیفه آموزش این دانش آموزان بر عهده ۱۰ هزار معلم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.