آقای رضا اکبری گفت: در تمامی استانهای کشور مسیر برای تردد روستاییان و یا حتی تردد خودروها وجود دارد و طبق بررسیهایی که صورت گرفته روستا و یا شهری نیست که بدون مسیر آسفالت یا شوسه وجود داشته باشد.
به گفته معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای بسیاری از عشایر برای کوتاه کردن مسیر تردد خود در برخی از مناطق از مسیرهای سخت برای تردد استفاده میکنند، این در حالی است که در تمامی روستاها ما مسیر برای تردد در نظر گرفتهایم.
ویدئویی که منتشر شده مربوط به تردد عشایر برای کوتاه کردن مسیر است، چرا که اگر از مسیرهای روستایی تردد کنند، مسیر طولانی میشود و این موضوع باید از سازمان امور عشایر پیگیری شود.
امروز فیلمی با عنوان جا به جایی روستاییان با سیم بکسل در شبکههای اجتماعی منتشر شده که پیرو آن اعلام شد این موضوع از سوی راهداری پیگیری میشود.
۱۱۳ هزار کیلومتر راه در حوزه راه روستایی ساخته شده که حداقل ۴۰ هزار کیلومتر راه نیاز به روکش دوباره آسفالت دارد، چراکه بر اساس برنامهریزی انجام شده در یک دوره هشت ساله ، باید حداقل سالی ۵ هزار کیلومتر از راههایی که سطح رویه آنها بسیار نامناسب است، دوباره روکش آسفالت شوند.