معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان گفت: باید امنیت کوچ عشایر فراهم شود و به گونه‌ای عمل شود که مراتع استان نیز آسیب نبیند.

رضا نجاتی گفت: عشایر در سرما، گرما و آلودگی‌های مختلف دام خود را حفظ و به جامعه ارائه می‌دهند به همین منظور نیازمند حمایت هستند و در مقابل آن نیز از عشایر تقاضا داریم در حفظ مراتع همکاری لازم را داشته باشند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان می گوید: حمایت از جامعه عشایر و دامدار و حفظ مراتع باید مورد توجه قرار گیرد، و در مقطعی که عشایر وارد استان و از آن خارج می‌شوند نیازمند انجام اقداماتی برای کوچ مناسب عشایر هستیم.

به گفته او مقابله با بیماری‌های دامی، کرونا و پلاک کوبی برای کنترل و جلوگیری از خروج دام از کشور و قاچاق دام از مواردی است که از سه سال گذشته به آن توجه ویژه شده است و ۳۰ فروردین‌ماه پایان حضور عشایر در خوزستان است که با توجه به گرمای هوا و کاهش بارندگی به تدریج در حال کوچ هستند.

یکی از دغدغه‌های سال جاری مشکلات کشت تابستانه، بهاره و ممنوعیت‌های موجود در کشت بوده که نیازمند برنامه‌ریزی است و برای حفظ امنیت کوچ عشایر نیازمند کمک عوامل انتظامی برای ایجاد امنیت و تمهیدات لازم برای جلوگیری از سرقت دام هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.