مدیرکل گمرکات کرمانشاه از افزایش ۱۵ درصدی صادرات کالا از طریق گمرکات کرمانشاه در پارسال خبر داد.

بختیار رحمانی پور گفت : در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۲ میلیارد و ۷۲۳ میلیون و ۳۲۷ هزار و ۴۷۹ دلار کالا به وزن ۶ میلیون و ۵۲۵ هزار و ۳۰۵ تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده که نسبت با پارسال از لحاظ وزنی سه درصد و از حیث ارزش ۱۵ درصد افزایش داشته است.

به گفته مدیرکل گمرکات کرمانشاه صادرات کالا از طریق سه مرز اصلی استان کرمانشاه انجام گرفته است، یک میلیارد و ۱۴۵ میلیون و ۹۷۷ هزار و ۱۶۸ دلار به وزن ۲ میلیون و ۷۲۰ هزار و ۴۳ تن از مجموع کالا‌های صادر شده در گمرکات کرمانشاه به واسطه مرز پرویزخان، خسروی و شوشمی انجام گرفته است.

کالا‌های صادر شده شامل: کاشی و سرامیک، میلگرد و آهن‌آلات، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظرف یکبار مصرف بوده‌اند.

مبلغ ۶۶ میلیون و ۳۵۱ هزار و ۸۳۷ دلار کالا به وزن ۲۵ هزار و ۸۰۴ تن از طریق گمرکات استان کرمانشاه و به واسطه مرز خسروی و پرویزخان وارد شده که از نظر ارزش نسبت به مدت زمان مشابه پارسال ۱۰ درصد افزایش داشته است.

از مجموع کالا‌های وارداتی استان کرمانشاه که میزان ۳۴ میلیون و ۷۱۸ هزار و ۴۳۱ دلار بوده گمرک کرمانشاه میزان چهار هزار و ۷۵۹ تن را نسبت به مدت زمان مشابه پارسال به خود اختصاص داده که از حیث وزن ۱۱۳ درصد و از نظر ارزش ۹۵ درصد رشد داشته است.

در سال ۱۴۰۰ به ترتیب از گمرک پرویزخان ۲۷ میلیون و ۶۶۴ هزارو ۴۵۲ دلار کالا به وزن ۱۹ هزارو ۳۴۳ تن و از گمرک خسروی نیز سه میلیون و ۹۶۸ هزارو ۹۵۴ دلار کالا به وزن یک هزارو ۷۱۱ تن به داخل کشور وارد شده است.

کالا‌هایی که در پارسال از طریق استان کرمانشاه وارد شده است شامل: آلیاژ آلومینیوم، خط تولید کارخانجات، باتری سیلد اسید و انواع تایر بوده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.