رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌ غربی گفت: تخلفات صنفی صورت گرفته در ایام نوروز بیش از ۹ هزار و ۸۸۸ میلیارد ریال بوده که بیشترین آن مربوط به ‏گران فروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی است.

اکبر کرامتی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا سیزدهم فروردین بیش از هفت و ۵۵۹ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و مراکز توزیع کالا‌های اساسی و آرد و نان استان انجام شد، گفت: این تعداد بازدید به تشکیل ۶۵۱ فقره پرونده تخلف منجر شده که بیشترین آن متعلق به ‏شهرستان ارومیه و در حوزه آرد و نان بوده است. ‏

او می گوید: در این ایام ۱۲۷ اکیب با تعداد ۲۹۹ نفر بازرس از واحد‌های صنفی بازدید و بر نحوه عرضه و توزیع اقلام اساسی مردم نظارت داشتند.

به گفته او، تشدید نظارت و بازرسی از کالا‌های اساسی به خصوص در ایام ماه مبارک رمضان همچنان ادامه دارد، و مردم می‌توانند در ‏صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به سامانه ۱۲۴ و ۱۳۵ گزارش دهند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: اکیپ‌های بازرسی قرارگاه تامین امنیت غدایی در سراسر استان بر سطح بازار اقلام پر مصرف و کالا‌ های اساسی مردم به صورت شبانه روزی در حال رصد و پایش بازار هستند و با آغاز فعالیت این قرارگاه در حال حاضر شاهد آرامش و ثبات در بازار کالا‌ های اساسی مردم هستیم.

در ایام نوروز به علت افزایش تقاضای خرید، برخی افراد سوء استفاده کرده و اقدام به سودجویی از روند بازار می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.