معاون بهداشتی داشنگاه علوم پزشکی ایلام گفت: پوشش واکسیناسیون سرخک در استان ایلام بالای ۹۵ درصد است.

به گفته آقای جمیل صادقی فر پوشش پایین واکسن سرخک در کشور همسایه افغانستان بسیاری از استان‌های شرقی را در معرض آسیب قرار داده و باید به این موضوع توجه کرد.

او گفت: با توجه به شیوع کرونا و احتمال جا ماندن برخی از خانواده در خصوص واکسینه کردن کودکانشان در برابر سرخک، سرخچه و اوریون باید هرچه سریع‌تر به مراکز جامع بهداشت مراجعه کنند.

معاون بهداشتی داشنگاه علوم پزشکی ایلام گفت: واکسن سرخک در کشور به شکل واکسن ام. ام. آر که یک واکسن ترکیبی علیه بیماری‌هایی مانند سرخک، سرخجه و اوریون است به کودکان در سن ۱۲ و ۱۸ ماهگی تزریق می‌شود.

او گفت: از والدین تقاضا داریم با مراجعه به مراکز و پایگاه‌های سلامت در شهر یا روستا، نسبت به تزریق واکسن کودکان خود اقدام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: انتظار می‌رود درصد پوشش را به جهت افزایش ایمنی افزایش دهیم تا در معرض آسیب قرار نگرفته و چنانچه مبتلا شوند نیز ایمنی بدنشان کافی باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام علائم کلاسیک سرخک را علائمی شبیه سرماخوردگی، تب بالا و بیش از سه روز، سرفه، آبریزش بینی و قرمزی چشم، دانه‌های پوستی قرمز و بزرگ شدن غدد لنفاوی عنوان کرد.

 صادقی فر گفت: از جمله عوارض سرخک تاثیر بر روی سیستم عصبی، مغز و شنوایی و بینایی دارد و سرعت انتقال آن نیز بالا است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تاکنون هیچ موردی از سرخک در استان مشاهده نشده و امیدواریم والدین فرزندان جامانده از واکسن سرخک در اسرع وقت به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

سرخک یک بیماری ویروسی با قدرت واگیری بسیار بالاست که از راه تنفس به دیگران منتقل می‌شود و مهم‌ترین علامت آن تب به همراه دانه‌های قرمز رنگی است که بر روی گردن و صورت ظاهر می‌شود و به پایین بدن منتشر می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.