سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: ۹۷ درصد فروشندگان استان اصفهان درج قیمت تولید کننده و مصرف کننده را بصورت جداگانه بر روی کالاها ضروری می‌دانند.

امیر حسین کمیلی گفت: نتایج نظرسنجی از فروشندگان اصفهانی در خصوص طرح درج قیمت تولید کننده بر روی کالا‌ها که در اسفند پارسال و فروردین امسال انجام شدکه بر اساس این نظرسنجی ۹۵ درصد فروشندگان با طرح درج قیمت تولید کننده روی کالا‌ها آشنایی دارند.

۴۳ درصد فروشندگان اصفهانی معتقدند که درج قیمت تولید کننده بر روی کالا‌ها به نفع هیچکدام نیست و ۳۶ درصد معتقدند که این طرح به نفع تولیدکنندگان است.

او می‌گوید ۹۰ درصد فروشندگان استان اذعان دارند که مشتریان با طرح درج قیمت تولید کننده موافقت خیلی کمی دارند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، ۸۴ درصد از فروشندگان در محاسبه قیمت نهایی کالا برای مصرف کننده با مشکل مواجه شده اند.

کمیلی گفت: طبق بررسی‌های انجام شده ۴۶ درصد از فروشندگان اصفهانی دارای ۱۰۰ تا ۵۰۰ قلم کالا هستند و ۲۵ درصد از آن‌ها دارای ۵۰۰ تا یک هزار قلم کالا هستند و چهار درصد نیز دارای بیش از پنج هزار قلم کالا هستند.

به گفته سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان ۶۸ درصد فروشندگان اصفهانی اذعان دارند که قیمت تولید کننده در ۵۰ تا ۱۰۰ قلم از کالاهایشان درج شده است.

از حدود چهار ماه پیش، اجرای طرح «درج قیمت تولید کننده به جای قیمت مصرف‌کننده روی کالاها» از سوی وزارتخانه صمت با هدف شفاف و واقعی کردن قیمت‌ها و همچنین حذف سود‌های غیرمتعارف شبکه توزیع، آغاز شد.

از اوایل اسفند سال گذشته که طرح خرید شفاف با وجود کارشکنی برخی گروه‌های ذی‌نفع و برخی رسانه‌ها با همراهی غالب تولیدکنندگان همراه بود، برای اصلاح برخی رویه‌های فرهنگی و اجرایی، مقرر شد تنها در دوره گذار، قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده به صورت هم‌زمان درج شود.

حدود ۲۵۰ هزار واحد صنفی در استان اصفهان فعالیت دارند.
تعداد واحد‌های صنفی مُجاز در ایران بیش از ۲ میلیون و تعداد واحد‌های غیرمجاز بیش از ۵۰۰ هزار واحد است که این ارقام نزدیک به ۲۰ برابر میانگین جهانی است.


منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار