در تازه ترین اقدام اروپا علیه روسیه، اتحادیه اروپا و دو کشور اروپایی دیگر نیز دیپلمات های روسیه را اخراج کرده و آنها را عناصر نامطلوب خواندند.

به دنبال اخراج چندین دیپلمات روسیه از کشور‌های اتحادیه اروپا، وزارت خارجه اسلوونی امروز (سه‌شنبه) از اخراج ۳۳ دیپلمات روس از اسلوونی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت امور خارجه اسلوونی اعلام کرد که برای حمایت از اوکراین و محکومیت اقدامات روسیه، تصمیم به اخراج ۳۳ دیپلمات روسیه گرفته است. این وزارتخانه در بیانیه خود افزود: «وزارت خارجه اسلوونی سفیر روسیه در این کشور را احضار کرد تا اعتراض خود به جنایات جنگی روسیه در منطقه بوچا از اوکراین را ابراز کند.»

اندکی پس از اعلام وزارت خارجه اسلوونی، خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی اعلام کرد که اتحادیه اروپا ۱۹ نفر از کارکنان ماموریت دائم روسیه را عنصر نامطلوب خواند. وزارت خارجه رومانی هم اعلام کرد در راستای تلاش‌های اتحادیه اروپا، ۱۰ دیپلمات روس را اخراج می‌کند.

این اقدامات به دنبال تصمیم سایر کشور‌های اروپایی برای اخراج مقامات روسیه مانند اسپانیا، آلمان و ایتالیا صورت گرفت.

امروز نیز «سوئد، ایتالیا، اسپانیا، دانمارک، لتونی و لیتوانی» پس از اقدام آلمان و فرانسه، ده‌ها دیپلمات روس را در راستای بخشی از واکنش مشترک کشور‌های اروپایی به کشتار غیرنظامیان در شهر بوچا اوکراین، اخراج کردند.

پیش از این دولت آلمان ۴۰ دیپلمات روسی را عنصر «نامطلوب» اعلام کرده و فرانسه نیز اعلام کرد که ۳۵ دیپلمات روسی را اخراج خواهد کرد.

امروز چهل و یکمین روز از حمله نظامی روسیه به اوکراین است و هفته جاری نیرو‌های اوکراینی مدعی شدند نیرو‌های روسی در حمله به بوچا ۳۰۰ غیرنظامی را قتل عام کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار