رئیس‌جمهور اوکراین با ادعای آنکه کی‌یف شاهد وحشتناک‌ترین جنایات جنگی است، مدعی شد روسیه می‌خواهد اوکراین را تبدیل به برده‌ای خاموش کند.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، در اظهارات خود برای شورای امنیت سازمان ملل مدعی شد اوکراین شاهد «وحشتناک‌ترین جنایات جنگی پس از جنگ جهانی دوم» است و روسیه قصد دارد اوکراین را به برده‌ای خاموش مبدل کند.

سی‌جی‌تی‌ان با اشاره به آنکه ولودیمیر زلنسکی در حال حاضر سخنرانی خود برای شورای امنیت را آغاز کرده است، اعلام کرد رئیس‌جمهور اوکراین از اعضای شورای امنیت خواست تا در قبال اقدامات روسیه در اوکراین به طور کامل پاسخگو باشند.

او در ادامه با بیان آنکه اوکراین خواستار اصلاحاتی در سازمان ملل است، افزود: «خواستار اخراج روسیه از سازمان ملل هستیم. شورای امنیت همچنان متوجه نشده است که روسیه پس از کشتار در بوچا، چه جنایات دیگری را در باقی اوکراین انجام داده است، لطفاً نشان دهید که چگونه می‌توانیم اصلاح یا تغییر داشته باشیم، و برای صلح کار کنیم، اگر هم راهی وجود ندارد، گزینه بعدی این است که سازمان ملل به طور کامل منحل شود.»

اظهارات زلنسکی در چهل و یکمین روز حمله نظامی روسیه به اوکراین مطرح شد و نیرو‌های اوکراین مدعی هستند که پس از تصرف شهر بوچا از سوی نیرو‌های روسیه، ۳۰۰ غیرنظامی کشته شده‌اند.

به دنبال چنین ادعایی از سوی اوکراین، کشورهای غربی و به خصوص اتحادیه اروپا دیپلمات‌های روس را اخراج کردند. به طور مثال، اندکی پیش وزارت امور خارجه اسلوونی اعلام کرد که برای حمایت از اوکراین و محکومیت اقدامات روسیه، تصمیم به اخراج ۳۳ دیپلمات روسیه گرفته است.

همچنین وزارت خارجه رومانی هم اعلام کرد در راستای تلاش‌های اتحادیه اروپا، ۱۰ دیپلمات روس را اخراج می‌کند و همزمان با آن اتحادیه اروپا ۱۹ نفر از کارکنان ماموریت دائم روسیه را عنصر نامطلوب خواند.

این در حالیست که سفیر روسیه در سازمان ملل با اشاره به ادعاهای مطرح شده درباره کشتار در شهر بوچا در نزدیکی کی‌یف، می‌گوید: «ما صدها یا شاید هزارها مدرک ویدئویی، از افرادی داریم که می‌توانند درباره جنایات ملی‌گرایان اوکراینی شهادت دهند.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
وحشتناکترین جنایات جنگی بعد از جنگ جهانی دوم توسط آمریکا و اروپائیان در ویتنام ، افغانستان ، عراق ، لیبی ، سوریه و... صورت گرفته است و صدای حقوق بشر هم در نیامد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
رسما داره میگه چند میلیون مردم خاورمیانه و آفریقا که در جنگهای به راه انداخته شده توسط آمریکا و اروپا کشته شدند آدم نیستند. حالا خوبه گندش در اومده بوچا صحنه سازیه و کار روسیه نیست چون روسیه چند روز قبل اونجا رو ترک کرده و روز بعد هم دولت اوکراین و شهردار و پلیس اونجا هیچ حرفی از جنایات نزدند و فقط مصاحبه کردند و تبریک گفتند و فیلمای اون زمان هم جسدی رو نشون نمیده. از همه بدتر برای اوکراین این که روز قبل از انتشار فیلمای ادعایی نیروهای اوکراینی اعلام کردند در حال پاکسازی خرابکارها و طرفداران روسیه هستند و احتمالا اجسادی که در عکسهای جدید هست متعلق به غیرنظامیان اوکراینی بیچاره‌ایه که مشکوک به همکاری با روسیه بودند. بازوبندهای سفید بعضی از این اجساد که نیروهای روس هم استفاده می‌کنند قضیه رو مشکوک تر می‌کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
مردی که حماقتش مردمش را به سلاخ خانه فرستاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
آقای ؤ یه سری به یمن فلسطین و لبنان بزن سوریه عراق و آنچه داعش با کمک آمریکا و یاران اروپائی بر مردمش آوردن . . .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
جنایت رو تو در حق مردمت کردی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
(اوکراین شاهد وحشتناک‌ترین جنایات جنگی پس از جنگ جهانی دوم است) جنگ ایران وعراق کل غرب وشرق هشت سال انواع سلاحهای خود را آزمایش کردند جنایات جنگی نبود؟ با یک ماه تیر ترقه جنایات جنگی شد چون در حوزه چابلوسی غرب تشریف دارید و جز اروپا محسوب میشوید جناب زلنسکی ؟>>>>
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
زوال روسیه و نابودی دیکتاتوری پوتین با همکاری تمام کشورهای حامی عزت و آزادی دور از دسترس نیست. تسلیت به مردم اوکراین بخاطر این جنایت ها. یک روز صدام نامی هم با کمک همین روسها غیر نظامیان ایران و اسرای دست بسته را شهید می کرد. شهر دست روسها بوده و تازه آزاد شده و این جنایات و مخفی نمودن اجساد اگر کار روسها نیست پس کار کیست. وجدانهای بیدار محکوم کنند.
Netherlands
7891
۱۰:۳۱ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
فلسطین در جنگ جهانی اول و دوم سر پیاز بود یا ته پیاز؟ ارزونتر حساب کن مشتریت شیم داداش.
Netherlands
7891
۱۰:۲۲ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
ببخشید خیلی خیلی معذرت می خواهم اقای زلنسکی شرمنده ام هان ولی مگر پسر کوچک روی سرتان فرود امده یا مرد بزرگ که اینهمه اه و ناله از وجود مبارک در می کنید؟ مردم عراق و افغانستان و یمن و غیره و ذلک که اینهمه اعلام ثبت رکورد نکردند و سوریه! که شما ناله تان گوش فلک را کر کرده.ژاپن!ذوب در امریکا شده! المان اطریش را از دست داد! صدایش در نیامد. خیلی خیلی ببخشید اقای زلنسکی به تان بر نخورد اصلا قصد بی احترامی نداشتم. محض اطلاع خدمتتان عرض کردم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
ویدیو هایی زیادی از کشتار غیر نظامی ها توسط نیروهای روس وایرال شده که متاسفانه باشگاه خبرنگاران اونارو نمیبینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
ویدئوهایی که من دیدیم کشتار غیرنظامیان روس تبار و اسرای روسی به دست نیروهای اوکراینی بود ولی چیزی که اوکراین منتشر کرده یه سری عکس و فیلم از اجساده نه از خود ماجرای در حال اتفاق افتادن و ادعا می‌کنه کار روسیه است در صورتیکه روسیه چند روز قبل از بوچا خارج شده و شهردار و پلیس بوچا روز بعد مصاحبه کردند و تبریک گفتند و حرفی از این کشتار نزدند. در فیلمهای اون زمان هم از اجساد خبری نیست. روز دوم آوریل اوکراینیها اعلام کردند در حال پاکسازی خرابکارها و طرفداران روسیه‌اند و الان فیلم نیروهای اوکراینی در حال کتک زدن و دستگیر کردن مردم عادی که مشکوک به همکاری با روسیه بودند درز کرده و جالب اینجاست فردای روز پاکسازی به یکباره اجسادی در سطح شهر ظاهرا شدند و دولت اوکراین با هماهنگی رسانه‌های غربی اعلام کردد روسیه دست به کشتار زده. از همه مشکوک تر مخالفت انگلیس با برگزاری جلسه شورای امنیت به درخواست روسیه بود که شائبه همکاری ام.آی ۶ در این صحنه سازی رو تقویت می‌کنه
Iran (Islamic Republic of)
سپنتا
۰۸:۲۰ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
بانی تمام بدبختی کشور اکراین رهبر احمق و وابسته به آمریکاست که فریب خورده و خودفروشی ملت و کشور اکراین در دوران ننگین حضور در مسند ریاست جمهوری میباشد . آمریکا و صهیونسیت ها با روی کارآوردن یک دلقک کمدی بعنوان ریاست جمهوری برنامه فشار به روسیه رو در سر داشتند غافل از اینکه پوتین دیوانه تراز تصمیم گیر های آمریکا و صهیونسیت و گرگ باران دیده این دوران معاصر میتواند نقشه شومشان را نابود کند...
تنها کسانی که باعث نابودی کشوری زیبا و پراز تاریخ و تمدن بنام اکراین هستند و درتاریخ ثبت خواهند شد رییس جمهوری بی کفایت بنام زلنسکی و اربابان طمعکارش خواهند بود و آوارگی مردمانی که باانتخاب خودشان این آوارگی و بدبختی را برای ملت خودشان رقم زدندو به همچن دلقکی رای دادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
شما ی نگاه به امار مردم اوکراینی که به ارتش پیوستن تا جلو حمله روسیه وایستن بنداز بعد در مورد ایشون نظر بده . زلینسکی از اول تا الان جا خالی نداد و کنار مردمش وایستاد ، جنایت جنگی روسیه انجام داده ولی جالبه که شما بر حسب چندتا خبر از رسانه های داخلی در این مورد نظر میدی . ی نگاه به خبرهای نیویورک تایمز ، ایندیپندد، بی بی سی یا سی ان ان بنداز و ببین با مدرک و حتی افشای فیلم و عکس چه اطلاعاتی از این جنگ رو میکنن . همین الان میتونی فیلم شلیک نیرو های روس به ی غیرنطامی رو تو سایت نیویورک تاینز ببینی
Iran (Islamic Republic of)
یا علی
۲۱:۳۶ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
رسانه های غربی مخصوصا آمریکایی که تماما حقایق رو وارونه جلوه میدن
Iran (Islamic Republic of)
saeed
۰۷:۴۹ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
عه کجاش جنایت جنگیه عزیزم این همه تو خاورمیانه و ویتنام اربابتون جنایت کرد شما کجا بود دلقک خان تازه یه نیشگونش اومده سمت شما صهیونیست کثیف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۹ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
وحشتناکترینش رو تو تو دونباس کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
بااینکه درعصر ارتباطات هستیم ولی اینقدر دروغ وفریبهای سیاسی وپروپاگاندا وصحنه سازیها و.... زیاد شده جهانیان بجای فکر وعمل درست برای جلوگیری ازاین اتفاقات دنبال این هستن که این کارها رو روسیه کرده یا اوکراین!!!!!!!!! همین مواضعی که جدیداً اوکراین اتخاذکرده اگر ازاول متعهد بود این همه آواره وبدبخت وخرابی وگرفتاری برسراوکراین نمی آمد کشوری که برای سقوط هواپیمای 752 درایران این همه دوندگی و پی گیری کرد چطور دربرابرروسیه نابخردانه عمل کرد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
ببخشید بدترین اش در سوریه و یمن و عراق و ایران بوده وهست نه جناب عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
چون عامل جنگ این کشورها امریکا وانگلیس واسرائیل بوده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
از نظر غرب و غربگداها قربانیان جنگهایی که آمریکا و اروپا به راه انداختند آدم حساب نمیشند
Iran (Islamic Republic of)
نااشنا
۲۰:۱۶ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
این دلقک براستی عروسک خیمه شب بازی امریکا و غربیها شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
بیخود
یمن شاهد بیرحمانه ترین جنایاته
آخرین اخبار