اقامت بیش از ۱۳۰ هزار گردشگر در خرمشهر

دبیر ستاد نوروزی شهرستان خرمشهر از اقامت بیش از ۱۳۰ هزار مسافر نوروزی در این شهرستان در نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

سجاد پاکگوهر، دبیر ستاد نوروزی شهرستان خرمشهر در حاشیه نشست شورای اداری خرمشهر در جمع خبرنگاران گفت: طبق آمار کمیته اسکان، ۱۲۳هزار و ۲۵۲ نفر در ایام نوروز در خرمشهر اسکان داشتند که ۱۵ هزار نفر از آنها در مدارس و توسط آموزش و پرورش اسکان داده شدند.

او همچنین از حضور ۹۸۵ هزار بازدید کننده از اماکن دیدنی و یادمان های دفاع مقدس این شهرستان خبر داد.

دبیر ستاد نوروزی خرمشهر در ادامه با یادآور شدن برگزاری۶ جلسه مستمر این ستاد پیش از فرارسیدن نوروز ، به برشماری اقدامات انجام شده توسط ۶ کمیته این ستاد پرداخت .

او از ثبت یکهزار و ۸۵۵ بازدید بهداشتی در طول این مدت توسط کمیته بهداشت خبر داد و گفت: در ایام نوروز با تشدید بازرسی ها ۶۷۵ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۱۸۴ بازدید از محل اسکان مسافران نوروزی ثبت که ۱۳۹ مورد اخطاریه صادر و ۲ مرکز نیز پلمب شدند .

پاکگوهر همچنین از اخطار به سه اداره و صدور یک مورد اخطار در پی۱۱ مورد بازدید از بانک ها خبر داد.

او با اشاره به غرق شدن چهار نفر در پی واژگونی قایق، چهار مورد امداد جاده ای، ۶ مورد امداد دریایی ، ارائه ۲۰۹مورد خدمات درمانی سرپایی، انجام ۲۶۸ مورد تست قند خون، و انتقال چهار مورد به مراکز درمانی و ۳۵ مورد به مراکز امن دریایی را به عنوان خدمات امدادی ارائه شده از سوی کمیته مربوطه برشمرد‌.

دبیر ستاد نوروزی شهرستان خرمشهر در ادامه از عرضه ۱۴۰ میوه و اقلام ضروری زندگی در ایام نوروز به عنوان اقدام یکی دیگر کمیته های شش گانه ستاد نوروزی خرمشهر خبر داد.
بنا به گفته او در این مدت ۹۰ تن پرتغال،۵۰ تن سیب درختی، ۷۰ تن برنج، ۶۵ تن مرغ منجمد، ۵۱ تن شکر و سه تن گوشت گوساله در خرمشهر توزیع شده و سه اکیپ به صورت شبانه روزی پایش بازار را عهده دار بودند.

او در ادامه تشریح اقدامات صورت گرفته توسط این ستاد از احداث و راه اندازی چهار اسکله گردشگری و قایقرانی، به کارگیری ۱۲ شناور تندرو، نصب علایم هشدار دهنده، توزیع ۷۰۰ جلیقه نجات رایگان و استقرار شبانه روزی عوامل اجرایی را مهمترین عملکرد اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر اعلام کرد.

پاکگوهر همچنین از نصب ۵۰ عدد علایم هشدار دهنده، ۲۵۰ تن آسفالت و لکه گیری ، نصب برچسب برگارد ریل ها، ساماندهی روشنایی روستاهای مسیر شلمچه به طول ۲۰ کیلومتر و پاییش مستمر مسیر مواصلاتی خرمشهر به اهواز به عنوان اقدامات کمیته حمل و نقل جاده ای یاد کرد.

این مسئول نخاله برداری، هرس و زیباسازی فضای سبز و محدوده شهری، ساماندهی روشنایی بلوار ساحلی خرمشهر ، کاشت ۵۰ هزار گل، ترمیم ۱۷ چشمه سرویس، اصلاح هشت آبنما در سطح شهر را از جمله مهمترین فعالیت های انجام شده توسط شهرداری خرمشهر برشمرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.