آقای ربیحاوی از مهر و موم ۱۵ واحد صنفی متخلف جنوب غرب خوزستان در طرح سلامت نوروزی خبر داد.

جعفر ربیحاوی، مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: با اجرای طرح سلامت نوروزی از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین امسال برای ۵۰۴ واحد متخلف اخطاریه صادر و به مراجع قضایی معرفی شدند و ۱۵ واحد نیز پلمب شد.

به گفته او در طرح نوروزی ۱۱ هزار و ۴۱۶ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و امکان عمومی حساس توسط بازرسان بهداشت محیط منطقه انجام شد.

این مسئول جمع آوری و معدوم سازی بیش از ۲هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف انسانی در جنوب غرب خوزستان و ۹هزار و ۷۶۷ مورد کلرسنجی و ۳۱۱ مورد نمونه‌برداری میکروبی آب در سامانه‌های آبرسانی را از جمله خدمات صورت گرفته بهداشتی در روز‌های نوروز برشمرد.

این مقام مسئول از استقرار نیرو‌های بهداشتی در محل یادمان‌های پرتردد مانند یادمان شلمچه، والفجر اروند کنار و پایش‌های منظم دیگر یادمان‌ها همانند شهدای دشت ذوالفقاری خبر داد و گفت: در محل استقرار کاروان‌ها ارزیابی شرایط بهداشتی، پایش سامانه‌های آبرسانی، مواد غذایی و همچنین آموزش افراد اجرایی شد.

ربیحاوی با اشاره به فعال بودن سامانه ۱۹۰ (سامانه رسیدگی به شکایات مردمی) گفت: در این ایام ۵۵ مورد شکایت از صنوف عرضه‌کننده مواد غذایی و اماکن عمومی در این سامانه ثبت شد که کارشناسان حوزه بهداشت به همه آن‌ها رسیدگی کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.