انجام ۷۸۰ مورد بازرسی در طرح نظارتی نوروز از بازار کردستان

رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ۷۸۰ مورد بازرسی از بازار استان در راستای اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز امسال توسط بازرسان این سازمان در استان انجام شد.

فرزاد سردارزاده گفت: طرح نظارتی ویژه نوروز ۱۴۰۱ از ۲۵ اسفند سال گذشته آغاز و تا ۱۵ فروردین امسال ادامه داشت و در نتیجه این بازرسی‌ها ۱۸۵ تخلف از واحد‌های صنفی و غیرصنفی موجود در بازار استان احراز شده است.

 رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در مدت اجرای این طرح ۱۵۷ پرونده تخلف به ارزش پنج میلیارد و ۶۵۲ میلیون ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

به گفته او ارزش پرونده‌های تخلف در بازار استان در طرح نظارتی نوروز امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

سردارزاده گفت: افزایش میزان جریمه متخلفان در بازار عامل تاثیرگذاری در کاهش و ممانعت از تخلف واحد‌های صنفی و غیرصنفی است لذا در این راستا میزان و مبلغ جریمه‌ها افزایش داده خواهد شد.

 رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان  می گوید: اولویت بازرسان این سازمان برخورد با عدم درج قیمت کالا هم در واحد‌های تولیدی و هم واحد‌های صنفی موجود در بازار می باشد.

او گفت:بیشترین تخلف در بازار استان به عدم درج قیمت کالا بر می‌گردد که با افزایش جریمه‌ها امید می‌رود این تخلف هم کاهش چشمگیری پیدا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.