احیای بازارچه مشترک رازی خوی

فرمانداری خوی گفت: بازارچه مشترک رازی تا پایان امسال با مکان یابی مناسب احیا می‌شود.

ذبیح الله کاظمی در گفت و گو  با خبرنگاران گفت: فعالیت و مبادلات تجاری این بازارچه متاسفانه در جریان ساماندهی مرز رازی و توسعه آن، متوقف شده است، اما برای توسعه رونق بخشی به تجارت مرزنشینان و اشتغال آنان و امکان صادرات محصولات صنایع دستی و کشاورزی این بازارچه مجددا تا پایان امسال با مکان یابی مناسب احیا می‌شود.

سرپرست فرمانداری خوی برنامه ریزی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام را اولویت اول شهرستان، در نیمه نخست امسال اعلام کرده و می گوید: تکمیل مجموعه ورزشی ۷ تیر، تعیین تکلیف ساختمان دانشگاه دولتی، تکمیل جاده خوی به رازی و پایانه رازی و تکمیل زیر ساخت‌های فرودگاه خوی از جمله این طرحهاست.

وی تنش آبی را مهمترین مشکل شهرستان عنوان کرد و گفت: برای تامین آب آشامیدنی شهر خوی ۲ برنامه بلند مدت و کوتاه مدت طراحی شده است که ساخت سد الند و نیز تامین آب شرب خوی از آغچای از جمله این طرح‌ها است که در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته اند.

کاظمی از برنامه ریزی برای رفع مشکل آب آشامیدنی ۱۵  روستا در این شهرستان تا پایان امسال خبر داد و می گوید: مشکل ۲۰ روستای دیگر نیز در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست فرمانداری خوی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری خوی و ضرورت بهره گیری برای استفاده از این ظرفیت‌ها برای شناساندن خوی گفت: خوی به واسطه وجود بارگاه شمس تبریزی و احیای این بارگاه و ده‌ها بنا و اثر مذهبی تاریخی می‌تواند، به شهری با شهرت جهانی تبدیل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.