توزیع ۸۸۰ تن گوشت قرمز و مرغ منجمد در آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی از توزیع ۸۸۰ تن گوشت قرمز و مرغ منجمد در ماه مبارک رمضان در استان خبر داد.

آقای فتحی گفت: تامین اقلام مورد نیاز مردم در ماه رمضان از زمستان پارسال در دستور کار سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی قرار داشت و به دلیل اینکه ماه رمضان بلافاصله پس از ایام نوروز آغاز می‌شد، از این رو برنامه‌ریزی‌ها می‌بایست به گونه‌ای مدیریت می‌شد که مشکلی در تامین کالا‌های اساسی هم در نوروز و هم در ماه رمضان بوجود نیاید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی می گوید نظارت بر بازار کالا‌های اساسی از پارسال در استان به طور مرتب انجام می‌شد و در تعطیلات نوروز نیز روند نظارت بر کالا‌های اساسی برای مقابله با گرانفروشی و احتکار با جدّیت کامل ادامه داشت و در حال حاضر نیز کالا‌های پر مصرف ماه مبارک رمضان در استان تامین شده است و مشکلی از این بابت نداریم.

به گفته فتحی روند نظارت بر بازار در ماه مبارک رمضان ادامه داشته و تشدید شده است تا قیمت کالا‌های ضروری و اقلام پرمصرف سبد خانوار افزایش پیدا نکند.

او می گوید برای تامین و تنظیم بازار گوشت قرمز و مرغ در استان ۲۰۰ تن گوشت گوساله کارتنی منجمد و ۶۸۰ تن مرغ منجمد در سطح استان در حال توزیع است.

 قیمت توزیع مرغ منجمد از قرار کیلویی ۲۰ هزار تومان، ران گوساله کارتنی کیلویی ۱۱۵ هزار تومان، سردست گوساله کارتنی ۱۰۵ هزار تومان، گردن گوساله کارتنی ۱۰۵ هزار تومان، راسته گوساله کارتنی ۱۲۰ هزار تومان، قلوه گوساله کارتنی ۸۳ هزار تومان و گوشت مخلوط گوساله کارتنی منجمد از قرار کیلویی ۱۰۵ هزار تومان تعیین شده است.

 توزیع در سطح شهر تبریز از طریق مراکز توزیع شامل فروشگاه‌های زنجیره ای، اتحادیه‌ها و ... انجام می‌گیرد.

در شهرستان‌ها نیز ترجیحاً از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای دارای صندوق مکانیزه و فروشگاه‌های معتبر و دارای اهلیت صورت می‌پذیرد.

در عید نوروز ۱۰ هزار تن شکر مورد نیاز صنف و صنعت به قیمت ۱۲۵۰۰ تومان درب کارخانه و ۱۸۰۰ تن در بسته‌های سه کیلویی به قیمت ۴۳ هزار تومان برای خانوار توسط فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی‌های مصرف، تعاون روستایی توزیع شد.

برای ماه مبارک رمضان نیز ۶۲۰۰ تن شکر صنف و صنعت و خانوار، ۳۴۰۰ تن برنج خارجی و ۵۰۰ تن خرما در نظر گرفته شده است که در حال توزیع است.

به گفته فتحی برنج مورد نیاز خانوار به هر میزان قابل تامین و توزیع است .

در روز‌های واپسین سال ۱۴۰۰ به منظور تنظیم بازار، ثبات قیمت و افزایش رفاه حال مصرف‌کنندگان، سازمان جهاد کشاورزی استان با همکاری دستگاه‌های تابعه از جمله اداره کل غله و خدمات بازرگانی، شرکت پشتیبانی امور دام و سازمان تعاون روستایی اقدام به توزیع اقلام اساسی شامل ۱۶۵۰تن گوشت مرغ منجمد به قیمت کیلویی ۲۰ هزار تومان برای مصرف کننده، ۲۰۰ تن گوشت قرمز منجمد به قیمت ۱۱۵ هزار تومان برای مصرف کننده، ۳۱۰۰ تن برنج هندی به قیمت ۱۸۵۰۰ تومان برای مصرف کننده، ۲۶۰۰ تن برنج تایلندی به قیمت ۱۲۵۰۰ تومان برای مصرف کننده، ۷۰۰۰ تن روغن خوراکی خانوار، ۱۴۰۰ تن روغن سرخ کردنی، ۵۶۰۰ تن روغن پخت و پز و ۷۰۰ تن روغن صنوف به قیمت مصوب کرد.

 در حال حاضر آرامش در بازار کالا‌های اساسی وجود دارد که بیانگر توجه دولت مردمی به نیاز‌های معیشتی مردم و سفره آنان است و سازمان جهادکشاورزی استان تمام توان خود را به کار گرفته است تا امنیت غذایی مردم تامین گردد و سبد معیشتی خانوار در ماه مبارک رمضان با هیچ تهدیدی روبرو نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.