سرپرست فرمانداری گیلانغرب از رشد وزنی ۳۴۳ درصدی صادرات کالا از این مرز خبر داد و گفت: پارسال در مجموع ۵۳۰ میلیون و ۱۶۳ هزار و ۵۹۶ دلار کالا به ارزش وزنی یک میلیون و ۳۷۸ هزار و ۲۶۰ تن کالا از مرز سومار به عراق صادر شد.

رضایی گفت : میزان صادرات با استفاده از ۵۸ هزار دستگاه کامیون جابجا شد که در سال ۴۰۰ از حیث وزنی نسبت به سال ۹۹، ۳۴۳درصد و از لحاظ ارزی ۴۶۶ درصد رشد داشته است.

به گفته سرپرست فرمانداری گیلانغرب مرز سومار از حیث وزنی و دلاری صادرات به ترتیب رتبه دوم و سوم را در بین پایانه‌های مرزی استان کرمانشاه داشته است.

کاشی، سنگ و سرامیک، آهن آلات، تره بار، لبنیات، موادشوینده، خشکبار و ظروف یکبار مصرف از مهمترین اقلام صادراتی از مرز سومار است.

صادرات بیش از یک میلیارد دلاری از مرز پرویزخان در سال ۱۴۰۰

فرماندار قصرشیرین گفت: پارسال در مجموع یک میلیارد و ۲۲ میلیون و ۶۲۲ هزار دلار کالا به ارزش وزنی ۲ میلیارد و ۵۳۳ هزار و ۸۷۴ تن از مرز رسمی پرویزخان به عراق صادر شد.

مرادعلی تاتار گفت: عمده کالا‌های صادر شده از این مرز رسمی به عراق میوه و تره بار، کاشی و میلگرد بوده است.

روزانه ۸۰۰ تا یک هزار و ۵۰۰ کامیون انواع کالا از مرز رسمی پرویزخان در شهرستان مرزی قصرشیرین به عراق صادر می‌شود که با توجه به کارکرد بالای این مرز تجاری، تقویت زیرساخت‌ها و توسعه مبادلات تجاری از این مرز و رسیدن آن تا جایگاه مطلوب به عنوان یک هدف مهم در دست اقدام است .

پایان عملیات برفروبی و بازگشایی گردنه «تته»

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان پاوه از پایان عملیات برفروبی و بازگشایی مسیر پاوه به مریوان در گردنه «تته» پس از چهار ماه خبر داد.

ابراهیم شهریاری گفت : گردنه تته از ۱۸ آذر ۱۴۰۰ به دلیل بارش برف سنگین مسدود شده بود، به همت اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان پاوه از اواخر اسفندماه ماه پارسال عملیات برف روبی و بازگشایی گردنه برف‌گیر تته در حوزه استحفاظی این شهرستان آغاز شد.

 ۶ نیروی راهداری این شهرستان با چهار دستگاه ماشین آلات با ۱۸ روز تلاش بی‌وقفه توانستند این محور را بازگشایی کنند.

طول مسیر گردنه تته ۲۱ کیلومتر است که ۱۷ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی شهرستان پاوه و چهار کیلومتر دیگر آن در حوزه استحفاظی شهرستان سروآباد است.

حدود ۳۴۰ هزار مترمکعب برف‌روبی انجام شده است، ارتفاع برف در این نقطه به ۲ تا ۶ متر رسیده و عملیات برفروبی که هر سال از اردیبهشت ماه انجام می‌شد، امسال از اسفندماه آغاز شد.

گردنه تته سخت گذرترین مسیر ارتباطی بین استان‌های کردستان و کرمانشاه است و در نیمی از سال به خاطر برف سنگین، کولاک شدید، سقوط بهمن، خطر ریزش کوه و مه شدید و نبود دید کافی برای رانندگی مسدود می‌شود.

از آذر ماه امسال این گردنه مسدود شده است، در این مدت ارتباط بین شهرستان‌های پاوه و مریوان از مسیر فرعی هجیج ـ هورامان انجام گرفته است.

برگزاری سالروز عملیات آزادسازی بازی دراز

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: سالروز عملیات آزادسازی بازی دراز به‌عنوان نمادی از فرهنگ ایثار و شهادت امسال بعد از دوسال از شیوع بیماری کرونا در سرپل‌ذهاب و محل یادمان شهدای بازی دراز برگزار می‌شود.

نورالدین فرزادی‌پور گفت: بعد از دوسال از شیوع کرونا، خوشبختانه امسال فرصتی پیش آمده که در سالروز آزادسازی بازی دراز به عنوان نمادی از فرهنگ ایثار و شهادت میزبان بالغ ۵۰ هزار نفر از زائران دفاع مقدس باشیم.

هفت کمیته در این راستا تشکیل شده که هر کدام وظایفی را برعهده دارند و در کمیته اسکان چگونگی استقبال از مهمانان و همچنین فراهم کردن اقامت شبانه برای مهمانان در شهرستان سرپل‌ذهاب برنامه‌ریزی شد.

بازی‌دراز به عنوان نماد دفاع مقدس در سرپل‌ذهاب واقع شده و جای جای این شهرستان که به عنوان مشهد مظلومان فاتح نامگذاری شده، یاد و خاطره شهدای عزیز است.

قطعا در ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه امسال شاهد حضور گسترده رزمندگان و اقشار مختلف مردم خواهیم بود و یاد و خاطره شهدا را گرامی خواهند داشت .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.