۷۷ گروه بازرسی بهداشت در ماه رمضان بر مراکز عرضه و تولید مواد پروتئینی نظارت می‌کنند.

شانقی مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی در زمینه نظارت بر بازار مواد پروتئینی رمضان توضیحاتی به شرح زیر بیان کرد.

طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی بر اماکن تولید و عرضه مواد پروتئینی ویژه ماه رمضان از ابتدای این ماه آغاز شده و تا پایان ماه رمضان ادامه دارد و ۷۷ اکیپ نظارتی این اداره با چند بار حضور در مراکز عرضه و تولید با هر گونه تخلف در این زمینه برخورد قانونی می‌کنند.

این طرح در ادامه طرح تشدید نظارت نوروزی بوده و تاکید بر استفاده از مواد پروتئینی بسته بندی شده و دارای تاریخ مصرف در بسته بندی‌ها است

در یک ماه اخیر ۸۳ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در طرح تشدید کنترل و نظارت‌های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در این استان کشف و ضبط موقت شد.

این فرآورده خامی در جریان ۵ هزار و ۴۵۰ بازدید از ۲ هزار و ۲۵۰ واحد تولید، نگهداری، استحصال و عرضه فرآورده‌های خام دامی در این مدت کشف موقت شد.

در بازدید یک هزار و ۷۶۰ خودروی حمل فراورده خام دامی ۵۹ مورد نمونه برداری از واحد‌های تولید، نگهداری، استحصال و عرضه فرآورده‌های خام دامی انجام شد.

تعداد ۲۴۵ مورد موارد غیربهداشتی مشاهده و تعداد ۴۲ مورد به مراجع قضایی معرفی و ۶ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی شامل گوشت قرمز، مرغ، ماهی، آبزیان، تخم مرغ، آلایش دام و طیور معدوم شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار