معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه گفت : توسعه شرکت‌های دانش بنیان در راستای تحقق شعار سال جدی‌تر از قبل دنبال خواهد شد.

علی مهرتاش گفت : توجه و حمایت خاص از واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات استان باشد.

به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه مجموعه جهاددانشگاهی و پارک علم و فناوری استان با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوبی که دارد می‌تواند نقش بسزایی در عملیاتی کردن شعار سال داشته باشد.

حضور جوانان نخبه و با انگیزه و فعال در شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور استان باعث خوشحالی است حمایت‌های لازم برای رونق فعالیت این شرکت‌ها به عمل خواهد آمد.

افتتاح برج فناوری جهاد دانشگاهی یکی از رویداد‌های ویژه

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه افتتاح برج فناوری جهاد دانشگاهی را یکی از رویداد‌های ویژه پارسال دانست و گفت : این برج که یکی از بزرگترین برج‌های فناوری کشور است با مساحت ٢٠ هزار مترمربع در ١۶ طبقه احداث شده است.

سیامک آزادی گفت: هم اکنون پنج طبقه این برج به بهره برداری رسیده و مابقی طبقات نیز تا پایان سال مورد افتتاح قرار خواهد گرفت.

برج فناوری کرمانشاه ظرفیت استقرار ۱۱۰ واحد فناور را دارد، تدوین برنامه توسعه اقتصاد دانش بنیان استان یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های این نهاد که با جدیت آن را دنبال خواهیم کرد.

برنامه ریزی برای توسعه اشتغال دانش بنیان از حوزه‌های اولویت دار پارک علم و فناوری کرمانشاه در امسال است در این زمینه ایجاد هزار شغل را هدف گذاری کرده ایم.

توجه به توسعه و گسترش شرکت‌های دانش بنیان

سیامک آزادی گفت : برای تحقق نامگذاری نباید فقط بر این موضوع متمرکز شویم که چه تعداد شرکت دانش بنیان داریم و چه تعداد دیگر خواهیم داشت، بلکه باید به توسعه و گسترش شرکت‌های موجود هم توجه ویژه داشته باشیم.

به گفته رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه باید به این موضوع توجه داشت که نمی‌شود عرصه فناوری و دانش بنیان را یکساله دید، بلکه این حوزه نیازمند نگاهی راهبردی و بلندمدت است.

مجموع بازیگران حوزه دانش بنیان و تعاملات بین آن‌ها باید در کنار هم دید، مسئله اصلی چگونگی نقش آفرینی اقتصاد دانش بنیان در توسعه کشور و خصوصا استان کرمانشاه است.

از عملکرد جزیره‌ای و وجود هماهنگی و وحدت رویه بین متولیان و بخش‌های مرتبط با حوزه فناوری و دانش بنیان پرهیز کرد باید برای تقویت عرصه دانش بنیان و فناوری در کشور، به صورت یکپارچه و در قالب یک برنامه مشخص جلو برویم.

تمرکز واحد‌ها در تهران یکی از مهمترین این چالش‌ها است، بگونه‌ای که از شش هزار شرکت دانش بنیانی که در کشور داریم ۴۷۰۰ تا ۴۸۰۰ مورد آن‌ها در تهران مستقر هستند.

تمرکز زدایی از استقرار شرکت‌های شرکت‌های دانش بنیان در تهران لازم است.

بازار فروش شرکت‌های دانش بنیان محدود است با وجود آنکه بسیاری از این شرکت‌ها تولیدات منحصر به فردی دارند و بسیاری از استاندارد‌های لازم را دریافت کرده اند، اما برای خرید محصولات مورد نیاز از ظرفیت این شرکت‌ها آنطور که باید استفاده نمی‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.