منابع خبری از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه برخی افراد و نهاد‌های روسی از جمله دختران رئیس‌جمهور روسیه و همچنین بزرگترین بانک این کشور خبر دادند.

آمریکا امروز (چهارشنبه) لیست تحریم‌هایی علیه برخی افراد روسیه را منتشر کرد که در میانشان نام دو دختر «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و همچنین همسر و دختر وزیر امور خارجه این کشور نیز به چشم می‌خورد.

خبرگزاری فرانسه و آرتی از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه دختران پوتین و برخی دیگر از افراد و نهاد‌های روسی خبر دادند.

همچنین واشنگتن در تحریم‌های امروز خود تحریم‌هایی را علیه «میخائیل میشوستین» نخست‌وزیر روسیه، و «دیمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت این کشور و رئیس‌جمهور سابق روسیه، اعمال کرد.

دختر و همسر «سرگئی لاوروف» وزیرخارجه روسیه، نیز از جمله دیگر افرادی هستند که در لیست تحریم امروز آمده‌اند.

کاخ سفید نیز از تحریم کامل اسبربانک (Sberbank/ بزرگترین بانک در روسیه و اروپای شرقی) و آلفا بانک (دومین بانک بزرگ در یونان) خبر داد.

واشنگتن هدف این اقدام را افزایش فشار اقتصادی بر روسیه و شخص پوتین پس از انتشار تصاویر وحشتناک از شهر «بوچا» در اوکراین دانسته است.

اسبربانک در واکنش به این تحریم‌ها اعلام کرد: تحریم‌های اخیر هیچ تأثیری بر ما نخواهد گذاشت. آلفا بانک نیز در بیانیه‌ای جداگانه برای واکنش به این اقدام آمریکا گفت که این تحریم‌ها بی‌تأثیر خواهند بود.

انگلیس هم تحریم‌های روسیه را افزایش داد

به دنبال اعمال تحریم‌های امریکا علیه افراد و نهاد‌های روسی، انگلیس ۹ فرد جدید را به لیست تحریم‌های خود علیه روسیه اضافه کرد.

«آندری آکیموف» عضو هیئت مدیره گازپروم بانک، و همچنین «الکساندر دیوکوف» رئیس شرکت تولیدکننده نفت به نام گازپروم نفت، از جمله افراد افزوده شده به لیست انگلیس هستند.

همچنین نام «سرگیویچ ایوانوف» رئیس بزرگترین تولیدکننده الماس جهان نیز در لیست تحریم‌های انگلیس جای گرفته است.

انگلیس همچنین اعلام کرد که تمام دارایی‌های بزرگ‌ترین بانک روسیه را مسدود می‌کند و تمام سرمایه‌گذاری‌های خارجی جدید انگلیس در روسیه نیز خاتمه می‌یابد.

ایندیپندنت نیز در گزارشی با بیان آنکه دولت انگلیس اعلام کرده است که دارایی‌های بزرگ‌ترین بانک کرملین را مسدود کرده و به تمام سرمایه‌گذاری‌های جدید در روسیه پایان می‌دهد، افزود: «مسدود شدن دارایی‌های اسبر بانک با هماهنگی آمریکا انجام خواهد شد. لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس، نیز متعهد شد که تا پایان سال ۲۰۲۲ به واردات زغال سنگ و نفت روسیه پایان دهد.»

لیز تراس در بیانیه خود در این باره با متعهد شدن به خاتمه دادن به واردات زغال سنگ و نفت از روسیه، اعلام کرد: «امروز ما کمپینی با هدف پایان دادن به جنگ وحشتناک پوتین در اوکراین را آغاز می‌کنیم و در این راه برخی از سخت‌ترین تحریم‌هایمان را اعمال می‌کنیم. آخرین موج اقدامات ما به واردات انرژی از روسیه پایان می‌دهد، افراد و مشاغل بیشتری را تحریم می‌کند و در نتیجه آن ماشین جنگی پوتین نابود می‌شود. ما به همراه متحدان خود به نخبگان روسیه نشان می‌دهیم که نمی‌توانند دستان خود را از جنایاتی که به دستور پوتین انجام شده است بشویند، ما تا زمانی که اوکراین پیروز نشود، آرام نخواهیم گرفت.»

در حال تکمیل...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۶ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
شما غربیها خودتون دنبال جنگ و خشونت میگردین؛ چرا میگی تازمانیکه اکراین پیروز بشه ادامه میدیم؛چرا نگفتی تازمانیکه جنگ تموم بشه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۰ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
خدا لعنت کنه آمریکا رو تحریم هم ی نوع جنگ دیگه مگه جنگ شاخ ودم داره لعنت به امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۲ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
با سلام؛جنگ در هر زمان و به هر علت و دلیلی بر علیه مردم بیگناه مذموم و محکوم است ولی جالب اینجاست که دو کشور بزرگ ناقض حقوق بشر و دموکراسی و بزرگترین جنگ افروزان و تجاوزکاران حالا نقش دایه مهربانتر از مادر را بازی میکنند.اگر دادگاهی تشکیل شود ابتدا باید آمریکاییها را که تنها استفاده کننده از بمب اتمی بوده بنحوی که فقط در چند ثانیه بیش از ۱۶۰هزارنفر مردم بیگناه ژاپن را به کام مرگ فرستاد محاکمه کنند.از هزاران جنایت دیگر آمریکا که با همدستی انگلیس و اروپا و اسرائیل در افغانستان،عراق،لیبی،سومالی،ویتنام،سوریه،یمن،آفریقای جنوبی ،فلسطین اشغالی،مصر،بحرین،بوسنی،صربستان و بسیاری دیگر از کشورها انجام و در حال انجام است بعنوان فقط بخش کوچکی از جنایات جنگی و نسل کشی میتوان نام برد که هر کدام از اینها باید در دادگاهی جدا بررسی شوند.به قول قدیمیها؛دیگ به دیگ میگه روت سیاه.ظاهرا در قاموس غربیها ۲۰سال اشغال و کشتار مردم بیگناه افغانستان، ۸سال جنگ و خونریزی از مردم مسلمان یمن،۸سال کشتار مردم سوریه بوسیله تکفیریهای داعش،بیش از ۶۰سال اشغال و قتل و کشتار کودک و بزرگسال فلسطینیان جنایت علیه بشریت محسوب نمیشوند زیرا این جنگها را غربیها به بهانه مبارزه با تروریسم و حقوق بشر راه انداخته اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۸ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
دمت گرم امریکا
Netherlands
مهدی
۰۰:۳۰ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
بعد از روسیه نوبت ایران و بعدش دست آخر چینه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
دیگه بریدم از تحریم ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
تصویر این جنایتکار قاتل مردم بیگناه و غیر نظامی اوکراین را حذف کنید.می دانید چه جنایاتی مرتکب شده؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
آمریکا دیگه کرک و پرش ریخته هر غلطی می خواد بکنه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۲۷ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
آمریکا دست و پا میزنه ولی این دیگه فرق میکنه
جهان داره تغییر میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
فکر کنم عواقب حمله به اکراین یواش یواش داره برای پوتین مشخص میشه !!!؟؟؟
آخرین اخبار