رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به حساسیت کار دیسپچ و مسائل مربوط به آموزش همزمان با تماسهای مردمی، با همت و خلاقیت همکاران، یک مرکز با شبیه سازی انواع تماسهای مددجویان برای یادگیری موثرتر طراحی شد.
این ایده از مرداد ۱۴۰۰ در مرکز اورژانس فارس به مرحله عملیاتی درآمده و مورد استفاده قرار گرفته است.
دکتر محمد جواد مرادیان با بیان اینکه دراین زمینه تاکنون ۳۰ نفر آموزش تخصصی تریاژ تلفنی دیدهاند، گفت: همواره یکی از چالشهای سیستم اورژانس ۱۱۵، آموزش نیروهای جدید در مراکز پیام بوده است که به کمک این ایده، فراگیران در محیطی شبیه سازی شده با انواع موارد اورژانسی و نحوه تریاژ آنها، نحوه مدیریت آمبولانسها و نحوه ارسال و دریافت ماموریت آمبولانسها آشنا میشوند.
دکتر مرادیان گفت: امیدواریم بتوانیم شاهد راه اندازی مراکز آموزشی بیشتری در استان باشیم تا کارکنان از آموزشهای نوین و به روز دنیا بهره بیشتری را کسب کنند.