راه اندازی پایگاه‌ های جدید اورژانس، نیازمند همت خیران/ برتری اورژانس فارس در کشور

رئیس اورژانس فارس خواستار یاری خیران در راه اندازی پایگاه‌های جدید فوریت‌های پزشکی استان شد.

راه اندازی پایگاه‌ های جدید اورژانس، نیازمند همت خیران/ برتری اورژانس فارس در کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد جواد مرادیان رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس با اشاره به خدمات گسترده اورژانس در همه ایام، گفت: ناجیان فوریت‌های پزشکی در رویداد‌های گوناگون، از یک سانحه رانندگی تا حوادث گسترده، نخستین مواجهه را با مصدومان و همراهان آنان دارند و با صبر و بردباری، خدمات اولیه را که نقشی حیاتی در بهبود وضعیت سانحه‌دیدگان دارد، به صورت رایگان به هم وطنان عزیز کشورمان ارائه می‌دهند.

او اورژانس فارس را بر اساس شاخص های کمی و کیفی، در ردیف اورژانس ‌های برتر کشور معرفی کرد و از افتخارآفرینی تکنسین‌ های این مرکز در مسابقات علمی و عملی اورژانس کشور خبر داد.

مرادیان ادامه داد: برای نخستین بار در کشور، سه تکنسین اورژانس استان با گذراندن آزمون ‌های حرفه ای، موفق به کسب عنوان مدرس بین اللملی احیای قلبی ریوی شدند.

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه به موفقیت تکنسین اورژانس این مرکز در کسب رتبه سوم مسابقات قرآنی اورژانی کشور اشاره کردو این امر را حاکی از اعتقاد نیروهای اورژانس فارس به خدمت و معنویت توامان خواند.

رئیس اورژانس فارس با بیان اینکه ۱۸۴ پایگاه اورژانس در استان فارس مستقر است، ادامه داد: برای کامل شدن پوشش خدمات اورژانس و ارائه خدمات بهتر نیازمند راه اندازی حدود ۱۲۰ پایگاه جدید در استان هستیم.

مرادیان با بیان اینکه راه اندازی پایگاه اورژانس که یکی از نیاز‌های مهم محسوب می‌شود نیازمند اعتبارات و تجهیزات مورد نیاز است، افزود: از نیک اندیشان فارسی انتظار می‌رود به منظور رفع این نیاز اساسی همکاری و همدلی را با این سازمان داشته باشند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با فعالیت مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس خدمات بزرگی در جهت هدایت خیرین برای برطرف کردن نیاز‌های واقعی مردم انجام شده است.

رئیس اورژانس فارس به کمبود نیرو در پایگاه‌های اورژانس نیز اشاره کرد و گفت: ۹۰۰ نفر در حال حاضر خدمت‌رسانی می‌کنند، ۸۰ نفر در حال جذب هستند و ۱۳۵ نفر نیروی دیگر کمبود داریم.

به گفته مرادیان، در استان فارس در حال حاضر بیش از ۱۸۰ پایگاه زمینی، ۳ فروند بالگرد، ۵ دستگاه موتورلانس و ۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.

وی افزود: همچنین دو واحد اورژانس بانوان در شیراز برای ارائه خدمات تخصصی به بانوان خدمت می‌کنند.
انتهای پیام/ر

دعوت از نیک اندیشان سلامت برای ساخت پایگاه های اورژانس

برچسب ها: اورژانس ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار