اعتبار سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی برای طرح‌های تأمین آب شهر بیرجند مصوب شده و اختصاص یافته است.

سروری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور ۵۳ میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان اعتبار برای شرکت آب منطقه‌ای مصوب شده که تاکنون ۴۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آن اختصاص یافته است.

او گفت: هم اکنون طرح آبرسانی از دشت مختاران برای تأمین کسری آب شرب شهر بیرجند به میزان ۱۵۰ لیتر بر ثانیه مهمترین و فعال‌ترین طرحی است که در دست اجراست و بیشترین حجم اعتبارات سفر استانی رئیس جمهور در زمینه اجرای این طرح هزینه می‌شود.

سروری گفت: طرح آبرسانی از دشت مختاران به بیرجند ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل این طرح به ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: حفر ۶ حلقه چاه، ۸ کیلومتر خطوط جمع‌آوری و احداث مخزن هزار مترمکعبی از اقدامات انجام شده در این طرح است.

او گفت: خط جمع‌آوری از نوع فایبرگلاس با اقطار ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیمتر و به طول ۱۰ کیلومتر، خط انتقال به طول تقریبی ۶۰ کیلومتر شامل لوله چدن داکتیل و فولادی به قطر ۵۰۰ میلیمتر و یک عدد مخزن جمع‌آوری به حجم هزار مترمربع در مجموع مشخصات فنی طرح است.

رئیس جمهور صبح جمعه نوزدهم شهریور ۱۴۰۰ به همراه جمعی از اعضای هیأت دولت در سومین سفر استانی خود و در سفری از پیش اعلام نشده از طریق شهرستان طبس وارد خراسان جنوبی شد و در ادامه این سفر یک روزه در مرکز استان حضور یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.