حمایت دستگاه قضا از شرکت‌های دانش بنیان

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: دستگاه قضایی به ترک فعل دستگاه‌های اجرایی درباره شرکت‌های دانش بنیان ورود می‌کند.

علی شعبانی در نشست هم‌اندیشی با شرکت‌های دانش بنیان افزود: دستگاه قضایی در سال‌های گذشته به شرکت‌های دانش‌بنیان نگاه ویژه داشت و بدون‌شک در سال جدید هم این حمایت‌ها افزایش خواهد داشت و در بحث ترک فعل دستگاه‌ها در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان ورود خواهیم کرد.

او افزود: مجموعه دولت و دستگاه‌های اجرایی قطعا فرصت و موقعیت بیشتری در رفع نیازمندی شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین بهره‌گیری از توان و ظرفیت آن‌ها دارند.

شعبانی به تشکیل کارگروهی مرتبط در دستگاه قضایی اشاره و اظهار داشت: در سال جاری ارتباط دستگاه قضایی با جامعه نخبه استان بیشتر خواهد شد و باید مشکلات این حوزه به صورت موردی و تخصصی مورد بررسی قرار گیرد و چاره‌اندیشی شود.

رییس کل دادگستری گفت: این ظرفیت در دستگاه قضایی استان وجود دارد، که بر اساس اختیارات و تا حد توان از قشر نخبه استان حمایت کنیم و قطعا شعب ویژه رسیدگی برای پرونده‌های مربوط به فعالان این حوزه تشکیل خواهد شد و تلاش خواهیم کرد، که تا حد ممکن از تشکیل پرونده جلوگیری و موضوعات این حوزه قضایی نشود.

به گفته شعبانی برخی محدودیت‌ها از حیث قوانین و مقررات وجود دارد و گا‌ها دست و پا گیر است و این موضوع از اختیار دستگاه قضایی خارج است و باید در قوه مقننه پیگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار