وزیر امور خارجه آمریکا با ادعای آن‌که جنایات روسیه هر روز بیشتر می‌شود، از گسترش اتحادی علیه مسکو و در حمایت از کی‌یف خبر داد.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در اظهارات خود پس از نشست میان ناتو و گروه ۷ در کنفرانس خبری برای خبرنگاران مدعی شد جنایات روسیه هر روز بیشتر می‌شود، به همین دلیل اتحادیه علیه مسکو و در حمایت از کی‌یف در حال گسترش است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بلینکن در ادامه صحبت‌های خود اعلام کرد که آمریکا در حال حفظ و افزایش فشار بر روسیه است، و مدعی شد: «گزارش‌های موثق‌تری از شکنجه، تجاوز و قتل توسط نیرو‌های روسی در اوکراین وجود دارد.»

بلینکن گفت: «ما باید فرض کنیم که روس‌ها جنایات بیشتری در اوکراین مرتکب می‌شوند. بیش از ۳۰ کشور به اوکراین سلاح و سیستم برای استفاده علیه روسیه ارائه می‌دهند.»

وزیر خارجه آمریکا افزود: «وابستگی اروپا به نفت‌وگاز روسیه طی سالیان متمادی ایجاد شد، من حس می‌کنم اروپا تمایل دارد تعهدی به پایان دادن به وابستگی به انرژی روسیه داشته باشد.»

بلینکن مدعی شد: «روسیه باید تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد در دیپلماسی معنادار با اوکراین شرکت کند یا خیر. قتل در بوچا عامل مهمی در مذاکرات صلح نیست، بلکه محاسبات پوتین کلیدی است.»

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: «بیشتر از همیشه عزم ما برای حمایت از اوکراین است. ما به دنبال این هستیم که چه سلاح‌های جدیدی می‌توانیم به اوکراین بفرستیم. اجازه نخواهیم داد هیچ چیزی مانع ارسال سلاح به اوکراین شود.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
یعنی آمریکا تو اوکراین داره برنده میشه ؟؟؟
آخرین اخبار