استفاده از سگ ربات در یک شهر باستانی در ایتالیا + فیلم

مدیران پارک باستان شناسی در ایتالیا تصمیم دارند از یک سگ ربات در شهر باستانی پمپئی استفاده کنند.

وظیفه این ربات چهارپا که " اسپات " نام دارد جمع آوری اطلاعات مربوط به مسائل ساختاری و ایمنی در خرابه‌های شهر باستانی پمپئی است. بنا به گزارش Gizmodo، شرکت بوستون داینامیک، اسپات زردرنگ را ساخته است. طبق بیانیه مدیران پارک باستان شناسی پمپئی، اسپات می‌تواند به به طور مستقل در زمین‌های دشوار این شهر باستانی حرکت، کوچکترین فضا‌ها را در ایمنی کامل بازرسی کرده و داده‌های مفید برای مطالعه و برنامه ریزی را جمع آوری و ثبت نماید. این ربات همچنین تونل‌هایی را که توسط غارتگران مقبره‌ها حفر شده بازرسی خواهد کرد. به گفته " آنجلا جوفریدا " از گاردین، غارتگران برای دهه‌ها مکان‌های فرهنگی ایتالیا را غارت کرده اند.

بنا به اعلام شرکت سازنده، سرعت اسپات به ۳ مایل بر ساعت می‌رسد، دارای دید ۳۶۰ درجه است که به مانور اسپات در موانع کمک کرده و از آن در گرد و غبار و باران محافظت می‌کند. 


بیشتر بخوانید


شهر باستانی پمپئی در سال ۷۹ پس از میلاد مسیح بر اثر فوران کوه وزوو یا وزوویوس ویران شد. سالیانه میلیون‌ها نفر از این شهر باستانی بازدید می‌کنند. دولت ایتالیا در سال ۲۰۰۸ " حالت اضطراری " در شهر پمپئی اعلام کرد. با این حال چند سال بعد مجموعه‌ای از سازه‌ها از جمله خانه گلادیاتور‌ها فرو ریخت. اگرچه از سال ۲۰۱۲ پلیس ایتالیا تلاش‌های خود را برای جلوگیری از قاچاق آثار باستانی افزایش داد، اما آن‌ها در پمپئی موفق نبودند.

" گابریل زوچتریگل"، مدیر کل پمپئی در این باره می‌گوید: «اغلب شرایط ایمنی در تونل‌های حفرشده توسط غارتگران قبر بسیار متزلزل است؛ بنابراین استفاده از یک ربات می‌تواند نشان دهنده پیشرفتی باشد که به ما امکان می‌دهد با سرعت بیشتر و با ایمنی کامل پیش برویم.»

زوکتریل که سال گذشته به این سمت منصوب شد گفت که قصد دارد از فناوری‌های جدید برای حفاظت پیشگیرانه از جمله هواپیما‌های بدون سرنشین، حسگر‌ها و ماهواره‌ها استفاده کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.