پیش‌بینی بارش پراکنده باران و تگرگ برای خراسان رضوی

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی از رگبار پراکنده باران و نیز احتمال بارش تگرگ در برخی از مناطق استان خبرداد.

آیدا فاروقی گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، عصر امروز علاوه بر رگبار پراکنده باران و احتمال بارش تگرگ در برخی از مناطق استان، بعضی نواحی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک را شاهد خواهند بود که احتمال آسیب به سازه‌های موقت دور از انتظار نیست.

او گفت: بارش‌های پراکنده و رگباری باران همراه با رعد و برق، عمدتا محدود به نیمه شمالی استان و دامنه‌های هزارمسجد و نیز شمال غرب استان است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: با توجه به احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و کوهستانی، با توجه به این‌که بارش امروز به شکل رگباری است جاری شدن رواناب و آبگرفتگی معابر نیز برای امروز پیش‌بینی می‌شود.

فاروقی گفت: همچنین بر اثر این تغییرات جوی امروز به‌طور موقت در برخی مناطق استان دمای هوا نسبت به دیروز کاهش پیدا خواهد کرد.

او گفت: برای فردا به‌طور موقت طی ساعات صبح از میزان ابرناکی هوای استان کاسته شده و مجددا از ساعات بعدازظهر افزایش ابر پیش بینی می‌شود که به تناوب تا روز دوشنبه برای مناطقی از استان به ویژه مناطق کوهستانی و نیمه شمالی استان رگبار‌های پراکنده باران و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین ۱۵ تا ۲۹ درجه سلسیوس در نوسان بوده است، بیشینه دمای هوای امروز مشهد به ۲۸ درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای آن به ۱۳ درجه سلسیوس می‌رسد.

فاروقی گفت: فریمان با کمینه دمای هوای ۱۰ درجه سلسیوس و مه‌ولات با بیشینه ۳۳ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهر‌های خراسان رضوی در شبانه روز گذشته بوده‌اند.

او گفت: همچنین در این مدت بیشترین شدت وزش باد در بردسکن با سرعت ۱۱۲ کیلومتر در ساعت ثبت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.