سرپرست فرمانداری ماهشهر گفت: امید آن می‌رود امسال شاهد افزایش محصول و خرید گندم در ماهشهر باشیم.

فریدون بندری گفت: پیش بینی میشود در برداشت کشت پائیزه بتوانیم بیش از ۲۵ هزار تن گندم و محصولات زراعی دیگر برداشت و تولید محصول داشته باشیم و انتظار داریم سایر مدیران و دستگاه‌های متولی با همیاری‌هایی که در مراحل کاشت و داشت از خود نشان دادند در برداشت و خرید نیز با همگرایی، موجب شوند تا دسترنج کشاورزان شهرستان به بهترین نحو برداشت و خریداری شود.

به گفته او از کشاورزان و زارعین عزیز سطح شهرستان انتظار میرود محصولات تولیدی خود را به مراکز خرید مجاز از جمله اداره جهاد کشاورزی و یا تعاونی‌های روستایی بندرماهشهر تحویل داده و تقاضا داریم درصورت مشاهده دلالان گندم، ضمن خودداری فروش محصول خود به آنها، موارد را به مراکز انتظامی شهرستان گزارش دهند.

بندری می گوید: انتظار داریم از دست اندرکاران پرداخت خسارت خشکسالی به کشاورزان در صورت تصمیم بر پرداخت خسارت خشکسالی، لازم است تمامی زمین‌های کشاورزی حوزه آبریز رودخانه‌های مارون و جراحی به صورت یکسان دیده شده و پرداخت خسارت بدون تضییع حقوق سایر کشاورزان و مطابق با قوانین انجام پذیرد.

فرماندار ماهشهر می گوید: در سال جدید برای پیشگیری از سؤاستفاده‌های احتمالی باتوجه به استراتژیک بودن گندم، تمهیداتی جهت جلوگیری خروج گندم اتخاذ نموده ایم، ضمن آنکه به دلیل کیفیت و مرغوبیت بالایی که گندم بندرماهشهر نسبت به مناطق پیرامونی دارد.

او گفت: از دستگاه‌ها و ادارات متولی خواسته و می‌خواهیم که مانع خروج محصول گندم تولیدی از شهرستان شده و آن را در سیلو‌های داخل شهرستان نگهداری و پس از آن به کارخانه آرد فعال سطح شهر خودمان تحویل داده تا علاوه بر عدم نیاز به محصول دیگر مناطق، شاهد استفاده آرد تولیدی مطلوب شهرمان در میان شهروندان باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.